kan computer niet meer opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

black adder9

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2005
ik heb nu een groot probleem, ik kan mijn computer niet meer opstarten
ik doe mijn computer aan
ik krijg een leuks schermpje hoe ik mijn computer wil opstarten
( veilige modus, laatst werkende settings, ect)
dan gaat hij laden, en waneer hij normaal naar mijn account select scherm moet gaan herstart hij en begint hij opnieuw, ik kan wel met mijn oude harddisk weer opstarten maar deze kan aleen als fourth slave worden ingesteld, dus die anderen kan ik niet instalen om op deze windows te laten draaien, er staan heele belangrijke dingen op de harddisk dus ik wil ze niet kwijtraken als ik windows opnieuw zou moeten instaleren

Mvg Raymond

Hoi !

Herstel-console gebruiken door op te starten van de XP-CD : http://www.windows.hccnet.nl/tips/2004/tipmaart2004.htm

Scrollen naar: herstelconsole gebruiken.

Achter de prompt:

chkdsk / r gevolgd door " enter "; daarna:

fixboot ook gevolgd door " enter".

Exit en je PC zal weer opstarten.

Je raakt geen bestanden kwijt.

Greetz,

Harry.

ik heb op het moment wel de cabel uit de harddiska nders kon ik de pc niet starten, zal het dan alsnog werken als de pc opstart en ik de cabel er in douw? :S

ik heb het net geprobeert, ik krijg gene optie als ik de kapote disk asl master gebruik amar wel als ik die schijf utizet :S dus het is nuteloos :S

met veel gekloot heb ik de repair van de cd kunnnen doen, maar hij doet nogsteeds nicks, hij restart nogsteeds nadat hij bij datinlog scherm komt :S

kijk of je je harddisk kan bereiken via een live cd dan kun je je bestanden er afhalen en dan windows opnieuw installeren. knoppix werkt makkelijk en simpel.:thumb:

kijk of je je harddisk kan bereiken via een live cd dan kun je je bestanden er afhalen en dan windows opnieuw installeren. knoppix werkt makkelijk en simpel.:thumb:

En waar kunnen we knoppix vinden ?

Mischieen een linkje ?

ja maar het probleem is, ik kan niet op deze hardisk zijn windows inloggen als de nieuwe harddisk aangesloten is, dus kan ik er ook nix afhalen :S

je hoeft ook niet in te loggen je boot de pc met die cd het is een besturingsprogramma op een cd. je laat de harddisk aangelsoten zxitten en als je er opkan werkt hij nog of je haalt je bestanden er af

nou het probleem was blijkbaar, hij vond de hardisk niet meer als ntfs ofzo, dus ik heb maar gewoon alles er af moete pleure en opnieuw moete instaleren, nu werkt het wel,

ik zal mijn werkstukken en boekverslagen wel opnieuw moeten doen :(

als je knoppix had gedownload en gebrand had en dan had opgestrat had je de gegevens nog eraf kunnen halen want knoppix kan met ntfs en fat omgaan:shocked:

nou ik kreeg errors als ik de map probeerde te openen, hij gaf geen ntfs aan en hij gaf ook aan dat de station helemaal leeg was :S

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan