Kan Dashlane niet installeren in Chrome - foutmelding: Netwerkfout

Status
Niet open voor verdere reacties.

geert1964

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2010
Hoi allen,
Ik probeer al weken om de wachtwoordmanager Dashlane te installeren in Chrome.
Het loopt fout als Dashlane zijn extensie in Chrome wil installeren.
Telkenmale krijg ik de foutmelding "Netwerkfout".
Ik ben al weken aan het mailen met de support van Dashlane, tevergeefs.
Ze stellen ten slotte vast dat het een netwerk-probleem is in Chrome.
Het is zelfs een gekend probleem.
(Dashlane installeren met firefox ging wel, maar ik wil Chrome blijven gebruiken...)
Ook het Engelstalige Google forum heb ik geconsulteerd... maar ik word stapelgek van alles te lezen en alle mogelijke oplossingen uit te proberen.
Wat ik o.a. al geprobeerd heb:
- Chrome opnieuw installeren
- Via de Chrome webstore Dashlane installeren: meestal vindt/kent hij Dashlane niet
- Alle beveiligingen van mijn virusscanner Gdata uitschakelen en dan proberen
- Alle cookies en dergelijke in Chrome wissen
- Via "regedit" en "policies" de waarden daar veranderen: Chrome is zelfs niet te vinden onder "policies"
- ... en misschien vergeet ik hier nog dingen

Iemand een oplossing of hetzelfde probleem?
Groeten,
Geert1964

Beter eens proberen om heel Chrome te resetten naar standaardwaarden.
Zie de informatie in deze link

Overigens krijg ik uit dezelfde link het idee dat het installeren van andere invoegtoepassingen ook niet lukt, dus dat het niet exclusief de invoegtoepassing Dashlane is dat op dat zo'n moment niet toegevoegd/geïnstalleerd kan worden.

Verder: Als dit allemaal niet helpt én het is een bekend probleem en het is bekend dat Dashlane (zelf) het ook niet kan oplossen dan lijkt het me niet zinvol om het forum met dergelijke vragen te belasten, omdat dan (99,9% zeker) niemand hier op het forum een werkende oplossing kent...

Tijs.

Hallo,

Aan manamana,
Deze link had ik al eens gelezen, tevens hierin de link naar het Engelstalige forum over dit probleem. Heb ik tot koppijn toe proberen te lezen en uitproberen... Helaas.

Aan dnties,
Dit wil ik nog wel eens proberen, als laatste, namelijk Chrome terug naar de standaardwaarden zetten.
Maar mijn vraag hierbij is: verlies ik dan ook al mijn bladwijzers, instellingen, wachtwoorden en formuliergegevens?

Groeten,
Geert1964

Bladwijzers raak je niet kwijt (als het goed is, maar maak toch een backup), maar de rest van wat je noemt wel.
Volg even deze procedure als een "backup" wilt maken van de instellingen. Hierbij is wel een Google account vereist.
[Zou je al moeten hebben als je een Android tablet en/of Android smartphone hebt. Kijk wel of je daar het wachtwoord nog van weet!]

Tijs.

Aan dnties,
Ik heb geprobeerd met de standaardwaarden van Chrome, maar nog steeds dezelfde foutmelding.
Zoals je hierboven aangeeft, sluit ik mijn vraag hier af.
Groeten,
Geert1964

Geef nog wel even deze vraag de status opgelost, ajb.

Tijs.

Aan dnties,
Mijn vraag is wel niet opgelost, dus ik weet niet of de status opgelost hier bij past.
Groeten,
Geert1964

In jouw geval is het niet zinvol om verder te kijken naar een oplossing (anders gesteld: er is geen oplossing). Je geeft dat zelf ook al aan.
En de bedoeling van status opgelost is juist dat iedereen (van te voren) weet dat er geen verdere hulp meer nodig (of zinvol) is.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan