Kan dat niet sneller??

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Kaspersky internet security is nu al 10 uur en 40 minuten bezig te scannen en daarmee mijn computeractiviteit in snelheid heel erg te belemmeren, kan dat niet anders en in ieder geval vlugger???
 
Lijkt me niet normaal. De tijd van de scan hangt vaak wel af van hoeveel/grote schijven je hebt en hoeveel data erop staat.

Kaspersky al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd?
 
Uitgebreide scans doen er heel vaak lang over.
En omdat Kaspersky heel erg grondig scant komt het.
En als je bjiv. 200 GB aan data hebt, duur het natuurlijk een stuk langer dan dat je bijv. 40GB aan data hebt.

Deinstalleren en opnieuw installeren wil wel eens werken.
Verder is NOD32 aardig snel met het scannen.
NOD32 scant mijn 150 GB data in niet veel meer dan een uurtje.
 
Ja op mijn praktijkcomputer doettie het ook geruisloos. Denk dat het hier ook initieel betreft, heb hem er net af en op gedaan, kijken wat de toekomst weer brengt. Had ook problemen met AVP.exe en services.exe die de cpu steeds op 100% lieten werken zodat je langzamerhand je echt een gemartelde gaat voelen, lijkt ook zo maar opeens weer in rustiger vaarwater te zijn gekomen, maar weet echnie hoe, even afkloppen en afwachten maar. Valt echt niet meer te werken als dat allemaal zo langzaam of helemaal niet gaat, kost me uren van mijn tijd.
 
Hoi
Hey gelijk reklame maken voor NOD:D
Het kan zeker sneller maar dat is hier al gezegd.
Is het geen iedee om het in de na8 te doen of wanneer de pc niet online is.
De scanner die je nu gebruikt doet er al erg lang over maar 10uur is veel en veel te lang,ook al heb je 300giga dan mag hij er nooit 10uur over doen.
Ik zou hem eerst maar is eraf gooien en helpt dat niet een lichtere scanner nemen.
NOD32 is zeker goed maar niet iedereen wil betalen voor programma`s,maar er zijn ook andere free oplossingen AVG bv
veel suc6 en een fijne dag ......Nixs
 
free oplossingen AVG

Er bereiken mij steeds meer geruchten dat AVG Free een gesloten boek dreigt te worden danwel is. Met andere woorden; AVG free is verleden tijd
 
Er bereiken mij steeds meer geruchten dat AVG Free een gesloten boek dreigt te worden danwel is. Met andere woorden; AVG free is verleden tijd

'' danwel is '', dat gelukkig niet. Gewoon nog te downloaden van de officiele site. Dit is de directe download naar de setup.
Of het gaat gebeuren weet ik niet, maar ik hoop van niet.
Veel mensen gebruiken AVG Free.
 
Laatst bewerkt:
Eweko is AVG geworden en dokken natuurlijk.

Kaspersky staat hoog aangeschreven en behoort tot de beste progs. Ik doe het al 's nachts uiteraard maar bij mij duren de nachten helaas geen 14 uur! Heb wel drie HD's maar niet vol natuurlijk, hooguit een gig of honderd. Na een tijdje lijkt het weer veel korter te duren is mijn ervaring, de vraag is dus eigenlijk waarom duurt het zoo lang alsie er net opstaat. En hij doet de computer vertragen op een zeer hinderlijke manier. Dokken vind ik niet erg maar moet wel zeker weten dat een prog dan de zelfde faciliteiten heeft. Kaspersky bevalt me prima, maar heeft dus kennelijk kuren oa. met AVP.exe dat is dan geen trojaan maar de cpu staat op 100% ( afkloppen want nu gaat het weer goed alleen weet ik niet waardoor)
 
Er bereiken mij steeds meer geruchten dat AVG Free een gesloten boek dreigt te worden danwel is. Met andere woorden; AVG free is verleden tijd
Hoi
Bij mij werkt het prima en ik heb niets vernomen over opheffing AVG maar sinds deze melding maak ik er wel werk van in hoe verre dit klopt,want er zijn er nog veel meer en anders neem ik NOD32.
bedankd voor de waarschuwing in ieder geval :thumb:
 
Er is een verschil tussen AVG Anti-Spyware en AVG Anti-Virus.

egkok,
Services.exe stond in de map van System32 he?
En ja, Kaspersky is 1 van de beste anti-virusprogramma's, grondige scan, vindt veel, vaak updates enz.
Maar elk anti-virusprogramma maakt je pc wel langzamer, maar de 1 meer dan de ander.
Het moet natuurlijk ook niet zo zijn, dat je amper kan werken, dat ie zo langzaam gaat.
En hoeveel RAM-geheugen heb je?
 
Laatst bewerkt:
Er is een verschil tussen AVG Anti-Spyware en AVG Anti-Virus.

egkok,
Services.exe stond in de map van System32 he? ja
En ja, Kaspersky is 1 van de beste anti-virusprogramma's, grondige scan, vindt veel, vaak updates enz.
Maar elk anti-virusprogramma maakt je pc wel langzamer, maar de 1 meer dan de ander.
Het moet natuurlijk ook niet zo zijn, dat je amper kan werken, dat ie zo langzaam gaat.
En hoeveel RAM-geheugen heb je?

1 Meg. Geheugen
Athlon 64 3400+
MB. Asus K8V Deluxe
 
Nog steeds starten er heel veel programma's met windows op, wil je dit zo laten scan dan in veilige modus.
 
Laatst bewerkt:
Nog steeds starten er heel veel programma's met windows op, wil je dit zo laten scan dan in veilige modus.

Dit bericht nav hijjack this log?? Op een if andere manier denk ik dat het initieel is dat het zo lang duurt, daarna gaat het vermoedelijk veel vlugger, maar ik zal even afwachten, voorlopig draait alles goed.
 
Dit bericht nav hijjack this log?? Op een if andere manier denk ik dat het initieel is dat het zo lang duurt, daarna gaat het vermoedelijk veel vlugger, maar ik zal even afwachten, voorlopig draait alles goed.

Als het goed draait en het gaat snel genoeg, zou ik het even zo laten.
Gaat het opstarten langzaam, kan je even kijken bij msconfig en services.msc, om te kijken wat er opstart maar eigenlijk niet nodig is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan