kan de camera niet vinden...

Status
Niet open voor verdere reacties.

irislouise

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2004
Ik heb vandaag win98 op mijn pc gezet, mede omdat mijn camera (sweex) niet werkte op winME.
Ik heb een oude pc waar geen USBgaatje in zat dus dat heb ik gekocht.
Mijn pc weet wel dat ie nu een usb heeft en als ik mijn camera inplig doet ie piep en brandt t lampje.
Maar als ik mijn programma installeer (cam 3200) en klik op dat ding waar de camera mee aan moet gaan dan zegt ie : ERROR kan uw camera niet verbinden...

Ik word hier echt een beetje verdrietig van,
wie maakt mj weer een blij meisje :p

Beste irislouise,

Ik word hier echt een beetje verdrietig van,
wie maakt mj weer een blij meisje

Ik help je enkel omdat je een meisje bent anders zou ik je niet helpen,,,, :D :p

Haal je Sweex Camera uit je USB connector/poort waarop die nu is aangesloten, reboot/herstart je PC.

Het eerste wat je doet lees goed de handleiding van je Sweex Camera, (Ik hoop dat je die erbij hebt gekregen):D

Als het goed is moet je meestal eerst je Cd Disc die je erbij hebt gekregen bij je (Sweex Cam) eerst in je DVD/Cd Rom Lade stoppen, Installeer eerst de Driver/Software, dit heb je nodig zodat je PC kan Corresponderen met je Sweex Camera via je USB Poort, sluit daarna pas je Sweex Camera op je PC aan >>> USB Poort in dit geval, eventueel Reboot/herstart je PC,
en daarna eventueel de benodigde programma's erbij installeren,,,,

mocht dat niet werken, het kan ook zo zijn dat je Sweex Cam enkel functioneert met een USB 2.0, en dat je PC misschien een USB 1.1 Poort heeft, dat kan het ook zijn,

In Iedergeval wens ik je veel succes,,,, :)

Schrale troost: lijkt mij een verkeerde installatie volgorde.

Verwijder de cam uit de usb en sluit de pc geheel af.
Start weer opnieuw op (koude start dus) en sluit de cam NIET aan !

Installeer de software, en pas wanneer de setup erom vraagt, de cam aansluiten.

Dit is de juiste volgorde voor de meeste usb-apparaten (printer / scanner / cam / etc.)

Laat maar weten of je weer een blij meisje bent.... :p

SickWithIt was me voor, maar de strekking van het verhaal is duidelijk :)

mocht dat niet werken, het kan ook zo zijn dat je Sweex Cam enkel functioneert met een USB 2.0, en dat je PC misschien een USB 1.1 Poort heeft, dat kan het ook zijn,

Ik denk dat dit t dan misschien is.... :rolleyes:

Heb t helemaal gedaan zoals jullie zeiden en nu zegt dat kl#teding nog steeds dat ie m'n camera niet kan verbinden.

Er staat in de handleiding iets dat ie nieuwe hardware moet detecteren (en ik kan mij dit nog vaag herinneren van mijn oude pc), maar dat doet ie dus niet.

Ik denk dat dit het is, maar wat doe ik hier aan..

Alvast bedankt.

Een nog steeds sip meisje... :p

Beste irislouise,

Klopt de Besturingssysteem van Windows ME detecteert automatisch nieuw binnenkomend hardware en heeft de tools ervoor om het automatisch gebruiksklaar voor je te maken, integendeel tot Windows 98 (althans misschien iemand die er kennis mee heeft) "het niet heeft",,,,

staat er wel in de handleiding van je Sweex CAM met welke besturingssysteem je Camera er mee om kan gaan.

anders ga je gewoon terug naar de verkoopboer waar je het gekocht hebt en ruilt voor 1 die met Windows 98 mee om kan gaan.... (als er die nog zijn):p

maar sluit niet uit, dat het ook aan je USB Poort kan liggen,,,,

in iedergeval wens je veel succes,,,,

ja hij kan wel met win98.

*snik*

wat nu....

Ik wil dattie ut gewoon doehoehoet!!!

wat als het met die usb-poort te maken heeft?

Ik heb er namelijk een gekocht, want die zat niet in mijn stekkertjeskastje van de cputer...

Beste irislouise, :( :confused:

het kan ook aan je Sweex Cam liggen,
om dat uit te kunnen vinden, ga anders langs je vriendinnen of vrienden, vraag of je het bij hun kan uitproberen of bij de ("verkoopboer") kijken als ie het daar wel doet, dan weet je in iedergeval dat het niet aan je Cam ligt,,,,

wens je veel succes,,,,

en niet *snikken* jongeDame er zijn genoeg Cams die het wel zullen doen op je PC,

Ik weet t maar op deze staan zulke leuke foto's
Ik ga me vanavond maar bezatten om dit leed te verwerken.
wanna join me ? :D

Beste irislouise,

heb je hier al naar gekeken misschien vind je nog wat aan INFO over je Sweex Camera,
http://www.sweex.nl/content.asp?pcID=94

en Drivers & Firmware voor je Sweex Camers ("de laatste updates")
http://www.sweex.nl/content.asp?DataID=215

misschien word je er iets wijzer van,

wens je veel succes,,,,

anders ga je naar een FotoShop en laat hun de Foto's voor je ontwikkelen,,,,

Ik ga me vanavond maar bezatten om dit leed te verwerken. wanna join me ?
offcourse I wanna join you, what did you think Girl,,, :love:

Kan ik dan gewoon met mijn cameraatje en mijn snoertje langs de fotopooier?
Want ik heb er niet zo'n gezellig kaartje in zitten...

Beste irislouise,

tegenwoordig kan alles, ik zou het gewoon doen als ik jouw was,,,,

Kennis van mij had ook zo'n soort probleempje ze heeft het in Media Markt hier in Rotterdam laten doen,,,,

daar kunnen ze bijna alles als jij gewoon je Sweex Cam en je Usb aansluiting dat van je Cam naar een USB poort loopt meeneemt, geen enkel probleem,,,,

wens je veel succes,,,,

ga ik dat doen :D
:love: thnx voor je hulp.

enne gaan we vanavond in rotterdam of in den haag stappen ?

Ik kan me niet voorstellen dat mijn camera t echt niet gaat doen.

Heeft er nog iemand een oplossing?

Als ik het snoertje er niet in heb zitten zegt ie dat ie de camera niet kan verbinden en als ik het snoertje er wel in heb zitten ook.

Hier uit maak ik, als computercalimero, op dat de pc mijn cameraatje dus niet kan zien.

Ik heb van de sweex-site een driver geinstalleerd maar hierdoor krijg ik alleen maar een nieuwere versie van cam 3200 en daar heb ik dus helemaal niks aan.

Ik word hier zooooooooooooooooooooo verdrietig van...

help

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan