• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kan de grootte van de cel automatisch worden aangepast?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mwijga

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2007
Ha mensen,

Voor excel zoek ik een functie die de grootte van een cel automatisch aan de lengte van de tekst aanpast. Ik heb een aantal cellen al samengevoegd en terugloop aangevinkt. Maar wanneer de tekst meer is dan hetgeen de regel(s) aan kan/kunnen is het gedeelte dat er niet oppast, helaas niet meer te zien.

Ik kan elk vakje wel oneindig groot maken maar het moet uitgeprint worden en dus leesbaar zijn. Kortom, ik zoek een functie waardoor de grootte van een cel(len) (oftewel de inches) automatisch aan de lengte van de tekst wordt aangepast. Bestaat dit, en zo ja waar kan ik dat vinden? OF weet iemand een betere manier?

Alvast bedankt!

Matthijs

Volgens mij is dit wat je bedoelt. (bijgevoegde plaatjes zijn word 2003 & 2007)

Groetjes!

Bijlagen

• Word 2007.jpg
    Word 2007.jpg
    100,2 KB · Weergaven: 92
  • Word 2003.jpg
    Word 2003.jpg
    97,6 KB · Weergaven: 86
Dat denk ik niet

Met de oplossing van mij voorganger loop je de kans dat een cel zo breed wordt dat hij bij een printje niet meer op een normaal A4-tje past. Lijkt mij dus niet de oplossing. Ik weet de oplossing overigens ook niet. Ik heb al wel een tijdje gezocht, maar nog niets gevonden.

:(

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb de tip van Duijzer geprobeert. Op zich was het niet zo dat hij breder dan een pagina werd maar het probleem zat hem meer in het feit dat de onderliggende rijen niet automatisch naar beneden sprongen. Hierdoor 'overrulede' hij deze rijen en was zou ik de data hiervan kwijt zijn.

Maar op zich is dat denk ik nog wel te overzien. Ik kan ook tegen de studenten zeggen dat zij de rijen gewoon iets groter kunnen maken. Waar ik in dat geval echter naar op zoek ben is een soort 'control-enter' functie zoals word die kent. Weet iemand of Excel die ook heeft?

Code:
'control-enter' functie zoals word die kent. Weet iemand of Excel die ook heeft?
Bedoel je misschien ALT ENTER icm automatische terugloop?

Als ik op alt-enter druk gebeurt er niet veel, of in ieder geval, ik zei heel weinig gebeuren. Wat ik eigenlijk zou willen is dat een nieuw hoofdstuk op een nieuw a4 wordt geplaatst. Dit omdat het uitgeprint moet worden en overzichtelijk moet blijven. Dus een soort control enter functie. Of dat ik met blokken kan werken zo van; als een gedeelte van dit blok op een nieuwe pagina komt, dan komt het hele blok op die nieuwe pagina. Dat idee. Ik weet niet of dat uberhaupt bestaat, het is ten slotte niet echt voor excel bedoeld. Indien het niet lukt, weet iemand dan misschien een goed programma voor formulieren?

Ik heb nu een nieuwe pagina einde toegevoegd voor elk hoofdstuk maar dat is ook niet echt wat ik wil. Want daardoor print hij 10 extra witte a4's uit zonder dat er ook maar iets op staat...

Laatst bewerkt:
alt-enter druk gebeurt er niet veel
Hierna begint de tekst in dezelfde cel op een nieuwe regel.

Een klein xls voorbeeldje plaatsen helpt misschien.

Bedankt voor je reactie Popipipo maar dan is dat inderdaad niet wat ik graag zou willen. Bijgevoegd vind je een voorbeeld checklist. Deze komt ongeveer overeen met het origineel.

Nu wil ik dus graag dat het volgende hoofdstuk (kop 2) op een nieuwe pagina start. Dus wanneer de student de checklist invult, en niet genoeg heeft aan het blokje dat ik daarvoor heb opgesteld, moet het hoofdstuk automatisch naar de volgende pagina gaan indien het door de tekst daarboven op bijvoorbeeld de 3e regel begint. Ook een blokje (subkop) wil ik het liefst niet verdeeld hebben over meerdere pagina's, maar dat moet middels het zelfde truukje gaan denk ik zo.

Ik hoop dat het met excel kan, anders moet ik me gaan verdiepen in ... eh.. ja in wat.

Bijlagen

Ik hoop dat het met excel kan, anders moet ik me gaan verdiepen in ... eh.. ja in wat.
Wat dacht je, gezien je vraag, van een tekstverwerkingsprogramma ?

Daar kom ik juist 'vandaan'. Door de grote hoeveelheid testvakken (het is een groot bestand) liep het allemaal in de soep. Vakken verdwenen, vakken werden niet mooi weergegeven, bij het uitprinten kreeg je een grote hoeveelheid extra lege a4 et cetera.

Je kunt in Word eenvoudiger met tabellen werken dan met tekstvakken.

Cel automatisch aanpassen kan in excel !!

Hallo,

Het is toevallig dat ik ook tegen het probleem aanliep. Bij mij waren het samengevoegde cellen en dan krijg ik het niet werkend.

Maar voor 1 cel gaat het wel.
1. Kies de cel : Opmaak - celeigenschappen - tab:uitlijning.
horizontaal = standaard of iets , verticaal = verdeeld. terugloop staat aan.
Ga nu naar Opmaak - Rij - Auto aanpassen.

Typ nu de tekst en de cel. De breedte wordt aangehouden en wanneer nodig komen er dus automatisch regels bij ( cel wordt "hoger")

Groeten, Johan

Ja!

Ja, zoiets zocht ik inderdaad Johan. Ik zet er wel genoeg witte regels in dan moet het allemaal goed komen. Bedankt jongens, relaxt :)

Ik zet hem op opgelost. En mocht het uiteindelijk niet lukken kan ik inderdaad altijd nog naar Word.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan