Kan de harde schijf niet vinden~~windows xp installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

NiekNeoN

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2008
Berichten
10
Hallo,

Ik heb sinds kort een laptop met vista gekregen. Alleen wil ik een spel spelen waar windows vista nogal moeilijk over doet en ik na dagen lang proberen toch heb besloten dat dat spel mijn computer met vista niet aardig vindt. Dus probeer ik er maar windows xp op te zetten omdat windows xp daar wat minder moeilijk over doet en het spel het bij mijn broertje met een windows xp computer het wel gewoon doet. Maar ik heb alleen een probleempje. Hij kan de harde schijf niet vinden. Ik heb al wat oplossingen gevonden alleen kan ik in de BIOS setup SATA niet veranderen! En omdat ik een laptop heb kan ik geen floppy's afspelen. Ik heb een:

AMILO pi 2530

Processor: Intel Core 2 duo CPU T5250 @ 1.50 GHz 1.50GHz
Geheugen (RAM): 2046 MB
Type computer: 32-bits besturingssysteem
Grafische kaart: ATI Mobility Radeon HD x2300
Windows versie: Windows vista home premium 32-bit versie



Help mij alsjeblieft!


Niek,
 
Kijk eens op de site van de fabrikant of je een andere bios kunt downloaden. Ik heb zelf een acer en na een bios update, kon ik mijn hd wel veranderen in ATA ipv SATA.

Gr,

René
 
Hoi !

De eerste zou via Winflash moeten werken !

Ik zou daar niet voor kiezen.

De tweede moet je op floppy zetten, de derde op CD.

Als je van de laatste uitgaat: Als ISO op CD branden en daarvan opstarten !

Dit kan niet via mounten o.i.d.; je werkt in een DOS-omgeving.

De rest wijst zichzelf.

Greetz,

Harry
 
het is gelukt om mijn BIOS te upgraden naar de laatste alleen....

...zoals ik eigenlijk wel had verwacht kan ik nog steeds niet de SATA veranderen. Is er niet een manier om mijn BIOS te veranderen naar eentje die iemand van jullie heeft ofzo??? Ik bedoel dat ik mijn BIOS naar een willekeurige BIOS kan veranderen? Volgens mij is namelijk de BIOS veranderen mijn enige optie. Omdat ik niet met die draden kan prutsen en ook niet een floppy kan gebruiken. Help mij alsjeblieft


Niek,
 
bedankt voor het snelle antwoord alleen ik weet niet wat SATA/raid drivers zijn en dus ook niet waar ik ze kan vinden. Zou je het me kunnen uitleggen of gewoon een linkje sturen met de nodige informatie? Alvast bedankt


Niek,
 
Hoi !

Staan normaliter op de drivers-CD bij je PC; mocht dat bij Acer niet zo zijn, kijk dan es op hun site bij drivers voor jouw type !

Begin maar met de USB-stick,bootable maken en de Sata-drivers daarop installeren.

Vind XP die niet, dan staat de uitleg op de nLite-site die ik je gaf.

Veel meer uitleg kan ik je niet geven: kijkt het je te moeilijk, vraag dan iemand met meer PC-ervaring om het even voor je te doen.

Greetz,

Harry.
 
Ik heb de CD even afgezocht. Als ik gewoon dubbel klik op de CD doe dan komt er een internet site maar zonder enige sata of raid drivers. Alleen ik kijk ook gewoon even wat er verder op de CD staat en heb 2 mapjes gevonden.



in de raid staat dit:



en in de sata staat dit:



wat moet ik met die dingen doen??? gewoon zelf op de usb zetten en dan gewoon usb mode instellen bij het apparaat dat ik gebruik??? of moet ik ze eerst uitpakken???


Niek,
 
Hoi !

In principe zou de sata-drivers voldoende moeten zijn.

Rechtsklikken op de map, kiezen voor: uitpakken naar....hier geef je het pad naar je stick op.

Hopen dat je laptop je USB-stick als A: ziet, ......klaar.

Greetz,

Harry.
 
Hoi,

Ik heb wat guides gevolgd op het internet en het met bartPE het geprobeert. Alleen als ik alle files op mijn usb heb en hem boot. Start hij windows vista gewoon op! Ik denk dat ik maar probeer te slipstreamen alleen ik heb ook geen idee hoe dat moet. Als ik het goed begrijp is slipstreamen je windows CD naar je computer kopiëren en daar dan bestanden tussen gooien en dat dan weer op een CDtje zetten. Maar dat is toch ook gewoon zelf mogelijk te doen? gewoon je windows CD kopiëren naar je computer en de SATA-drivers er gewoon op gooien en dan weer op een CDtje branden en klaar is kees. Neem ik aan.


Niek,
 
Hoi !

Kun je zelf doe, maar niet zoals jij denkt.

Gebruik bijv. nLite !

Of: vraag iemand hulp die er meer verstand van heeft; je bent al bijna een week bezig, en ik heb niet de indruk dat je weet wat je aan het doen bent.

Greetz,

Harry.
 
Hallo,


Ik heb net met nLite de windows bestanden geladen en dan bij dat schermpje met allemaal opties om te doen op drivers integreren geklikt. En dan de map waar de uitgepakte bestanden in zitten geopent en dan het .inf bestand aangeklikt. Als het goed is zitten de drivers er nu op. Klopt dit? Dus als ik dit nu allemaal in een ISO bestand prop en dat mount met daemon tools en die virtuel CD dan met nero startsmart kopieër op een leeg CDtje dan zou hij het moeten doen?
En ik weet dat ik er al lang mee bezig ben. Ik heb al zoveel gedaan om dat spel te spelen. Ben al weken iedere middag dehele middag bezig om het voor elkaar te krijgen. Alleen het is erg handig om dit zelf te kunnen. Als ik dit straks zelf kan, dan heb ik al wat meer verstand van computers en kan ik iemand anders helpen als hij hetzelfde probleem is. En ik ben ook iemand die nooit kan opgeven en gewoon door blijft gaan, en kan nu al niet meer stoppen. Totdat er geen mogelijkheden meer zijn natuurlijk, alleen dat duurt nog wel even. :p

En trouwens ik heb geen ACER maar een AMILO. Ik zag dat je een paar keer ACER opschreef alleen AMILO is van fujitsu systems van siemens.


Niek,
 
Hoi !

Zo als je zegt moet het zo werken !

Sterkte ermee, en respect voor je doorzettingsvermogen.

Enne....heb je al gekeken of Fujitsu Siemens XP-drivers beschikbaar heeft voor je laptop ?


Greetz,

Harry.
 
Hallo,


ja daar heb ik naar gekeken. Er staat op mijn CD het volgende:

Drivers & utitlities
Consumer Notebook 2007.11
Use this DVD...
system hardware


SUPPORT FOR
WINDOWS VISTA BUSINESS
WINDOWS XP PROFESSIONAL
WINDOWS XP PROFESSIONAL


Content:
drivers & system utilities
Manuals
Software
-Toshiba bleutooth software

Dus volgens mij is het ook voor pro. Ik zal vanmiddag nog even naar een CDtje kijken omdat ik nu geen lege meer kan vinden maar we hebben vast nog wel ergens eentje liggen. Ik hoop echt dat het lukt en nu al vast bedankt voor de hulp:thumb:


Niek,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan