kan de modem niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

konas

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2002
Na het verwijderen van het modem (creatix V.9x data faxmodem) in apparaatbeheer i.v.m. een vermeend conclict met een datakabel DCU-11, lukt het niet meer om het modem opnieuw te installeren. Van alles al geprobeerd, nieuwe driver opgezocht en geïnstalleerd, oude driver gebruikt, maar telkens krijg ik "nieuwe harware gevonden".
Het lijkt of alles goed verloopt, maar aan het eind krijg ik steeds de vermelding,"kan de modem niet installeren". Deze pc van Medion werkt met XP en het modem heeft goed gewerkt. Wil hem alleen af en toe gebruiken om te faxen.
Het zelfde geldt voor de installatie van de datakabel DCU-11, geeft het zelfde probleem!!!
Hoop dat iemand mij kan helpen.

Paardenmiddel ook al gebruikt?

niet alleen de driver vervangen, maar eerst in apparaatbeheer kiezen voor "installatie ongedaan maken" en daarna, vóórdat de machine opnieuw wordt opgestart zoals Windows wil, de map / mappen van het ding verwijderen in Program Files.
Dan pas opnieuw op laten starten en proberen d.m.v. de nieuwe drivers de installatie te voltooien.

kan modem niet installeren

Installatie ongedaan maken heb ik ook gedaan. In program files is niets te vinden van een modem. Ook krijg ik tijdens al mijn pogingen wel eens de melding "er is een fout opgetreden tijdens de installatie van het apparaat". Ook weer zowel bij het modem, als de datakabel.
mvg
Konas

Dan is het mogelijk een combinatie van soort modem en Windows wat uiteindelijk toch niet echt lekker wil samenwerken. Een ander modempie kost 10 euro?

Bedankt Pasja,
Modempje verwijdert en o wonder kan nu wel de datakabel weer installeren.
Probleem opgelost.
Zonde hoor € 10 voor zo'n modem om alleen te faxen.
Ga ze voortaan maar e-mail sturen.

gr.
Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan