kan de pc niet meer standby zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ekain

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2007
na het installeren van windows vista service pack 1 kan ik de pc opeens niet meer standby zetten. eerst klikte ik gwn op de knop die je in de bijlage ziet staan en dan zou hij vanzelf uit gaan zeg maar. en als je dan de volgende dag weer op een toets zou drukken zou hij weer aan gaan , met al je programma's en websites in dezelfde toestand als voorheen.

Bijlagen

• Naamloos2.jpg
    Naamloos2.jpg
    8,5 KB · Weergaven: 69
Laatst bewerkt:
Ga naar het Configuratiescherm en vervolgens naar Energiebeheer. Kies rechts voor de optie "Het gedrag van de aan/uit-knoppen bepalen". In het volgende scherm kun je de knop in het Start menu weer helemaal naar je keuze instellen...

Succes! :thumb:

hmm dit is raar, wanneer ik het energiebeheer schema op standaard zet werkt de knop weer als vanouds, maar kan hij weer geen verbindig maken met het netwerk :S

met welk netwerk? gewoon internet of een thuisnetwerk?

Het probleem dat je de pc dus niet meer in standby kan zetten is opgelost als ik het goed begrijp maar als je uit je standby komt heb je geen internet verbinding meer?

jah, kdenk dat het met vista service pack 1 te maken heeft, of met de nieuwe netwerk en chipset drivers die ik heb geinstalleerd. eerst had ik ook geen internet na de standby mode, maar door die installaties was dat opgelost maar deed de standby knop het niet meer, daarna heb ik het energie beheer van optimale prestaties naar gemiddelde prestaties gezet en toen deed de standby knop het weer maar het internet niet zoals voorheen =/

Laatst bewerkt:
ga dan eens kijken bij geavanceerde instellingen van de gemiddelde prestaties...
Want het kan soms zijn wanneer er stroom moet bespaard worden dat het netwerk wordt uitgeschakeld. Wat voor type Pc/ laptop heb je trouwens?

ja daar heb ik al gekeken maar volgens mij staan die instellingen gewoon goed

en wat wanneer je in optimale instellingen staat en je uit stand by komt? werkt je netwerk dan wel? Dan kunnen we dat al uitsluiten als dit ook niet zou helpen, dat het dus niet aan die instellingen ligt...
---
Kan je dan eigenlijk een netwerk detecteren? ZIe je bijvoorbeeld de draadloze van een buur ofzo...

neej ook al geprobeerd, dan werkt mijn internet niet + standby zetten niet

en ik krijg dan gwn 2 computers met blauwe schermen als icoon en als het internet het wel doet zie je er ook nog een wereldbol voor.

als ik hem op optimale prestaties zet en ik klik op die standby knop wordt het beeld even zwart en krijg ik gelijk erna gwn weer mn normale beeld

Laatst bewerkt:
het is dan ook al raar dat hij niet werkt op optimale prestaties hé!
Kan je je pc niet terug zetten naar een vorig herstelpunt?

net gedaan, heeft ook niets geholpen :(

best raar dat het internet het niet doet terwijl hij wel aangeeft dat ik toegang heb tot lokaal en internet

als ik op diagnose en herstel klik krijg ik een foutmelding en als ik vervolgens de lan verbinding herstel werkt het internet weer

Bijlagen

• Naamloos5.jpg
    Naamloos5.jpg
    12,8 KB · Weergaven: 52
  • Naamloos6.jpg
    Naamloos6.jpg
    27,3 KB · Weergaven: 61
geraak je nu eig nog op internet met die pc of laptop wanneer je volledig opnieuw opstart? want die foutmelding herken ik wel :confused:

ja ik weet niet zo direct wqt een oplossing kan zijn voor jou. Je bent eig al begonnen met problemen voor sp1 te installeren maar die heb je dan verder gezet. Het enigste wat ik nog kan verzinnen is een herinstallatie en dan Sp1 op een frisse versie van vista :confused:
Ik hoop voor jou dat er nog iemand anders afkomt met een andere oplossing... Maar je bent er dus zeker van dat je alle drivers hebt geupdated enzo?
Heb je ook al eens een mail naar Microsoft gestuurd die mensen kunnen soms ook wel helpen als het al een bekend probleem is :thumb:

hmm ik denk dat ik die drivers die ik niet kon installeren vanwege dat hij niet compatible was met mn OS nog eens ga downloaden, iig bedankt voor al de hulp tot nu toe

Laatst bewerkt:
jah je post maar nog iets als je nog problemen ondervind hé ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan