kan de phenom2 940 ( 4x 3ghz ) op mijn abit an78gs

Status
Niet open voor verdere reacties.

nesslem

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2008
nou mijn vraag is dus of de phenom2 940 ( 4x 3ghz ) op mijn abit an78gs kan ?
er staat op de doos van mijn mobo am2+ / am2
ik wil graag upgraden van mijn amd6000+ naar deze processor, maar weet dus niet of het kan. ook heb ik nu maar 2gb pc 6400 intern geheugen wat ik wil upgraden naar 4gb pc 8500 geheugen ( 1066mhz.

Nesslem

ja ik weet dat de am3 series van de phenom2 er niet op kunnen, maar ik dacht dat am2+ goed was voor de phenom2 940.

Nesslem

ik zie de phenom2 940 niet in de support list.Of ik zie er overheen

ben nog aan het snuffelen of een bios update zou helpen.

het lijkt me dat ie wel moet kunnen.
maar is het slim om deze processor te kopen want ik heb een 9800gtx+ en word mijn videokaart dan de bottleneck ?

Nesslem

nee die is ook wel goed maar heeft het zin qwa fps om naar de phenom2 940 overstappen.
( lijkt me wel ).

Nesslem

ik neig toch naar het antwoord: nee

maar echt zeker ben ik nog niet.
Wellicht een medehelpmij'r met meer zekerheid??

ok toch bedankt. Ik vind het raar dat hij hem niet zal pakken want de phenom 940 moet door am2+ gepakt worden. misschien in een volgende bios update

Nesslem

De am2+ moet volgens mij wel kunnen. Er staat namelijk wel een groot plaatje van Phenom FX. Daar staat niet bij of dit 1 of 2 is. De architectuur van de 1 en 2 zijn zo goed als gelijk (paar bugs aangepakt maar voor rest niet echt anders(AM3 verise wel, support DDR3)). Daar zal het hem niet aanliggen en in principe is het ook backwards compatible met AM2 (je hebt een am2 maar er staat wel support bij voor am2+). Ik zou het nog even afwachten, (ik weet het nm niet zeker) maar het is zeker een upgrade. Als je er bijv. nog een scynte mugen 2 op zet zalman z6600 dan is volgens velen de 4 ghz te bereiken. En bedenk wel, dat dit op 45nm is, das de helft van wat je nu hebt, dat betekend minder stroom verbuik (valt tegen aangezien je wel weer meer cores hebt) en veeeeel minder warmte

ok dat klinkt mooi. Ik denk dat ik niet tot 4ghz ga maar miss overweeg ik toch wel een paar tiende zoals tot 3.5. ( als het me gaat lukken ) heb het namelijk nog nooit gedaan, omdat het geen zin heeft bij mijn amd6000+ want die is echt super uber slecht in overclocken.

Nesslem

dankje . dit ziet er dus naar uit dat ze een nieuwe bios maken of heb ik het verkeerd ?

Nesslem

edit: ik heb net ook ff een mailtje naar abit gestuurd, dus ik hoop dat ze snel iets terug sturen

Laatst bewerkt:

Mwah ik zou voor een van deze drie gaan (klik). Let op bij de zalmman moet je volgens mij nog 2 casefans aanschaffen maar dan heb je wel wat. Voor de outofthebox oplossing die eigenlijk nauwelijk onderdoet voor de zalmman kan je het beste de scynte mugen 1/2 nemen. Hier staat ie bij alternate (klik)

ok dankje ik was al aan het kijken. Zijn dit cpu koelers die je niet aan de achterkant van je mobo hoeft vast te maken want ik ben niet echt handig met pc's en heb geen zin om mijn mobo eruit te halen.

Nesslem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan