Kan de Read-Only optie niet weghalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

miles

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2002
Hallo,

Ik heb in Windows2003 op een map de optie READ-ONLY aanstaan, maar nu wil ik deze weghalen.

Het vinkje staat er in een grijze kleur die ik gewoon uit kan zetten, of zelfs helemaal zichtbaar kan maken.

Wanneer ik dan het vinkje weghaal, vraagtie of het op deze map moet of ook op alle submappen. Ik zeg vervolgens ook op submappen en dan duurt het even voordat de PC klaar is.

Wanneer hij klaar is klik ik op OK en vervolgens kijk ik weer bij eigenschappen van die map en staat het vinkje er weer grijs, en kan ik weer opnieuw beginnen.

Wat kan hiervan het probleem zijn?

Gr. Miles

Log in als administrator. Ik heb het vermoeden dat inheritance van de bovenliggende map aanstaat. Vink block inheritance aan en zorg dat op de bovenliggende map no override niet aan staat gevinkt.

dus ik moet bij security die opties bekijken en aanpassen?

Klopt. Onderaan dat lijstje van permissies zie je vinkjes staan voor block inheritance en no override. Op het niveau waar het om gaat vink je block inheritance aan, op het bovenliggende niveau vink je no override uit.

Ik heb alle vinkjes uitgezet, maar kan nog steeds dat vinkje niet blijvend weghalen. Nadat ik op OK geklikt heb en vervolgens weer kijk bij eigenschappen staat het vinkje er weer.

Ander idee?

Geef jezelf full controll op die map. Vink block inheritance aan. Zorg dat alles van deny staat uitgevinkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan