Kan de server niet vinden enz. enz.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Superspinnie

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Berichten
821
Hoi,

Ik heb ADSL van wanadoo.
Toen ik vanmorgen de pc opstartte kon ik wel prima verbinding maken maar geen programma's gebruiken die met internet te maken hebben(denk aan MSN, Kazaa, FTD en internet). Hoe komt dit?? Dit alles gebeurt terwijl ik wel gewoon verbinding met internet kon maken.??Bij msn geeft hij aan dat ik geen verbinding met internet heb en met Kazaa kan hij niet connecten. Met internet explorer staat er: Kan de server niet vinden. Met FTD kan hij niet eens Updaten...
Ik maak geen gebruik van Netwerk of Internet-delen.
Ik heb een ADSL USB modem van Ericson.(kpn)


Vincent:thumb:
 
Heb je geen firewall aanstaan,ook niet die standaard firewall in XP?

Modem al eens gereset,en pc opnieuw opgestart?

Verwijder en installeer je netwerkkaart eens opnieuw?
 
Firewall heb ik beide aanstaan....
Modem al opnieuw geinstalleerd zonder resultaat.
Wat heeft internet eigenlijk met je Netwerkkaart te maken??:confused:

Nog andere tips??

Vincent
 
Geplaatst door Superspinnie
Firewall heb ik beide aanstaan....
Modem al opnieuw geinstalleerd zonder resultaat.
Wat heeft internet eigenlijk met je Netwerkkaart te maken??:confused:

Nog andere tips??

Vincent

Firewalls eerst eens uitzetten,trouwens,je moet er nooit 2 aanzetten,maar altijd maar 1.
Verwijder je netwerkkaart eens in apparaatbeheer,en dan opnieuw opstarten.
Wat heeft internet eigenlijk met je Netwerkkaart te maken?,nou,deze zit in je pc,en daar zit een kabel aan,en die gaat naar het kastje van de provider.Het is gewoon een printplaatje/kaart in je pc,die er voor zorgt dat je verbinding kan maken met de ''buitenwereld'' zeg maar,met internet dus.
 
Ik heb de laatste tijd ook problemen met mn virusscanner. Toen ik de PC opstartte ging de auto-protect van Norton niet aan automatisch. Ik kon hem ook niet aanzetten, als ik op inschakelen klik gebeurt er niks. Ik heb toen Norton(er goed volgens mij??) afgegooit via configuratiescherm>software en toen Mcafee 8.02 erop gezet. Dit alles is gebeurt nadat ik de problemen voor het eerst kreeg met mn internet. Misschien is er nog iets blijven staan van Norton??

Vincent
 
Geplaatst door Superspinnie
Ik heb de laatste tijd ook problemen met mn virusscanner. Toen ik de PC opstartte ging de auto-protect van Norton niet aan automatisch. Ik kon hem ook niet aanzetten, als ik op inschakelen klik gebeurt er niks. Ik heb toen Norton(er goed volgens mij??) afgegooit via configuratiescherm>software en toen Mcafee 8.02 erop gezet. Dit alles is gebeurt nadat ik de problemen voor het eerst kreeg met mn internet. Misschien is er nog iets blijven staan van Norton??

Vincent

Zet eerst eens je virusscanner gewoon uit,en probeer eerst eens wat ik hierboven vroeg.Anders krijgen we 2 problemen doorelkaar heen.
 
Hoi,

ik heb de Firewall uitgezet zonder resultaat.
Nu heb ik maar windows systeem herstel gedaan.
Dit is allemaal goed verlopen en kan nu weer op internet. ALLEEN!!!!, Als ik de computer opstart start Norton niet automatisch op. Terwijl ik dit wel wil en altijd heb gehad. Als ik Norton nu handmatig opstart via start>programma's krijg ik de melding: Het optiebestand van Norton Antivirus is beschadigd of ontbreekt. Instaleer Norton Antivirus opnieuw.

Als ik norton Verwijder via configuratiescherm>software, en hem dan weer opnieuw instaleer, doet het internet het weer niet met de zelfde melding als in mijn eerste bericht...??:confused: HOE KAN DIT NOU WEER???

Dus: als de VERKEERDE norton erop staat(die met die foutmelding) doetie het internet(en alle andere internet programma's) het wel en als ik de Norton Antivirus erop zet die WEL werkt doet het internet het niet.
Wat valt hier tegen te doen?? Ik wil natuurlijk wel een virusscanner blijven houden....

Vincent
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan