kan de server niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alan01

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2002
Hallo ik heb een vraag. Ik heb geprobeerd om mijn laptop aan te sluiten op mijn kabel internet verbinding.
Ik heb een xircom netwerkkaart aangesloten op mijn laptop. De kaart doet het gewoon. De lampjes knipperen en de laptop geeft ook duidelijk aan dat hij verbonden is. Echter als ik op internet explorer klik geeft hij aan dat hij geen server kan vinden. Ik heb alles een paar keer gecontroleerd en alle gegevens die hij moet hebben, heb ik erin geklopt. Wie kan mij hiermee helpen. Ik kan ook niet op outlook emails verzenden. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Laptop Dell P3, netwerkkaart Xircom 10/100, besturingssysteen W2000.

Heb je bij multikabel ook dat je een computernaam moet invoeren of dat ze werken op basis van mac-adressen?

Ik heb quicknet bij multikabel.
Volgens mij krijg je een ipadres toegewezen

Heb je destijds ook een naam gekregen die je moest invoeren in je pc?

ja dat klopt een zogenaamde gebruikersnaam in combi met een password.

En die heb je ingevoerd als ik goed gelezen heb.

Wat voor een ipadres krijg je?

het probleem is dat ik dat niet vinden op de laptop. op de pc kan ik gewoon met verkregen ip adressen bekijken.

Ga eens naar start, uitvoeren en typ daarin cmd en druk op OK.

In het dosboxje typ je in: ipconfig /all en drukt op enter

Heb ik gedaan en ik zag dat hij ip adres 169.xxx.xxx zag het moet 213.xxx.xxx. zijn. Hoe kan dit??

Zo kreeg ik het destijds door van Multikabel: Voor WindowsNT/2000/XP ga naar start - uitvoeren, typ hier CMD en klik op Ok. In het zwarte DOSscherm typen IPCONFIG /RELEASE gevolgt door enter. En vervolgens typen IPCONFIG /RENEW gevolgd door enter.

Struinen door de faq van Multikabel is ook wel eens handig. :)

Laatst bewerkt:
ik geef het op hij geeft nu weer aan dat hij de dhcp server niet kan bereiken. Hij kan geen bewerking uitevoeren op de adapter LAN verbinding omdat het medium of de kabel van deze verbinding is verbroken.
de laptop geeft wel aan dat hij verbonden is. nu begrijp ik het helemaal niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan