Kan de server niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

CPUere

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2009
Berichten
43
Na het formateren van een windows xp wil internet explorer niet meer. Ik heb een gigaset usb adapter geïnstalleerd en heb wel een set groene balkes, maar internet explorer kan de server niet vinden. Ik heb handmatig ip adres en DNS server ingevoerd maar dat werkt ook niet. Kan iemand me hiermee helpen?
 
- als je hem op automatische ip instellingen zet krijg je dan wel een ip-adres?
- kun je google.com pingen?
 
- Ja, maar dat is een of ander vaag ip-adres dat ook niet werkt en dat begint met 169. ---enz. wat ik op geen enkele pc in huis kan terugvinden
- Kweet niet zeker wat je hiermee bedoelt...ik kan de webpagina niet openen maar ik denk niet dat dit is wat je bedoelt
 
Hoe zit je netwerk in mekaar ???
Heb je een USB modem of ga je via een externe router...

Open via de startbalk "uitvoeren" en tijp "cmd" of "command" dan "ipconfig" en post wat je daar ziet. Dit zijn je netwerk instellingen (meer info op http://nl.wikipedia.org/wiki/Ipconfig)

Met een USB modem krijg je je IP adres via de provider en kan alle vormen hebben, heb je een router dan krijg je van zijn DHCP server een IP adres 192.168.x.x waar de derde byte afhankelijk is van de instellingen van de router (meestal 0 of 1) en de vierde byte uw locale adres is binnen het locale netwerk (dit kan theoretisch bij iedere start wijzigen) Bij een router moet de defaut gateway ingevoerd worden, dit is het IP adres van uw router (192.168.1.1 bvb) Waar dit binnen windows ergens geconfigureerd moet worden kan ik nu niet opzoeken, omdat ik op men Linux lappy zit.
 
Ik gebruik een router, draadloos internet. Als ik bij netwerkinstellingen>eigenschappen>interprotocol een automatisch ip-adres laat aanwijzen dan krijg ik dit:
ip: 169.254.1.114
subnetmaster: 255.255.0.0
standaardgateway: staat niks
Ik snap niks van het ip-adres, dat hoort toch altijd met 192. te beginnen?
Misschien klopt de default gateway dan inderdaad niet, waar je dit moet configureren weet ik zelf ook niet...
 
Jij krijgt geen IP van je router.
Je hebt namelijk een zogeheten APIPA (169.254.x.x) die windows zelf genereerd als je machine geen IP krijgt.

Ik vermoed dat je draadloos werkt. kijk eens of het bedraad wel werkt.
 
Laatst bewerkt:
Wat zegt ipconfig???

Ken je het ipadres van je router ???

Indien die bvb 192.168.1.1 is configureer dan je netwerkaart op bvb 192.168.1.30 met subnetmask 255.255.255.0, standaard gateway 192.168.1.1 zo bypass je de DHCP server. Ping dan naar volgende adressen
127.0.0.1
192.168.1.30
192.168.1.1
indien dit alles werkt zou je door je router moeten kunnen...welliswaar met een vast ipadres

:eek: je hebt toch een correcte WEP sleutel gebruikt
 
Ellasar ik werk inderdaad draadloos, ik zal later kijken of het bedraad werkt.
Hal 61, ik heb de juiste WEP sleutel want anders zou ik waarschijnlijk ook geen set groene balkes krijgen, voor ipconfig kijk dan even naar mijn vorige post. Kan iemand mij vertellen hoe ik achter het ip-adres van mijn router kan komen?
 
Laatst bewerkt:
Eerst bedraad, dan krijg je een ip van je router en kun je via ipconfig het gateway ip vinden wat dan je router is
 
Hal 61, ik heb de juiste WEP sleutel want anders zou ik waarschijnlijk ook geen set groene balkes krijgen, voor ipconfig kijk dan even naar mijn vorige post. Kan iemand mij vertellen hoe ik achter het ip-adres van mijn router kan komen?

Sorry groene balkjes zeggen mij niet veel Windows gebruik ik enkel al veredelde Playstation.:D

Voor je IP adres, in de manual van je router? anders effe Googelen?
 
Het ip-adres dat ik bedraad heb gevonden eindigt op -.70, maar zelfs als ik dit invoer werkt hij nog steeds niet. Nu weet ik al helemaal niet meer wat ik moet doen:(
 
Heb je de manual van je router ?
Wat is het merk/model van je router ?
Wat is het IPadres dat je PC nu krijgt van de router ?
Werkt het internet vanaf de andere PC's die je hebt ?
Je router heeft toch geen veiligheid opstaan bvb een mac adres filter ?
Staat de wlan aan op je router (je hebt mischien contact met deze van de buren:eek:) ?
...
 
- Ja
- Siemes gigaset usb adapter 108
- 192.xxx.x.70
- Ja
- Denk het niet, want router werkt bij andere pc's.
- wlan...?

Hij werkt op mijn eigen pc, dus aan de router kan het niet liggen. Als ik de router op mijn pc aansluit zie ik bij ipconfig xxx.72. Maar dit ip werkt ook niet. Andere kanalen ook niet.
Wat moet ik trouwens bij DNS/servers invoeren...ik dacht gewoon de standaardgateway, maar je hebt toch een intern en externe DNS? Misschien ligt hier de fout wel.
 
Laatst bewerkt:
Opgelost, ik heb de netwerkkaart van mijn pc erin gezet en zelf de usb adapter genomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan