Kan deze processor?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hangmat

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2001
Berichten
3.199
Ik heb een msi k7m moederbord met een 800 duron erop. Ik vind dat een beetje weinig. Ik overweeg om er een athlon op te zetten, en wel deze

http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/St...o?productID=24635&productType=1&sectionID=101

Maar de processor heeft een fsb van 266 en mijn moederbord een fsb van 133. Gaat dat geen problemen geven? Of kan ik andere problemen verwachten?

Weet iemand wat de aanduiding cfm betekent bij koelers? En is een hoger of lager getal beter?
 
Laatst bewerkt:
He lijkt me stug dat je een Athlon Xp op een Duron moederbordje kan plaatsen.
Je geeft zelf al het voorbeeld.
De FSB ligt veel hoger van die Athlon XP dan de Duron,
dat bordje van jou zal dat (denk) niet aankunnen.

CFM bij fan's is de hoeveelheid lucht die de fan kan verplaatsen per minuut.
Dus hoe hoger het getal hoe meer lucht zo'n fan kan verplaatsen.
Je moet dan wel ook naar de RPM kijken.(toeren per minuut)
Hoge CFM met een lage RPM geeft een stille maar goed koelende fan.
 
Ik dacht dat een athlon compatible was met een duron, dat vertelden ze me tenminste in de winkel. Qua voetjes zou het passen, maar ik weet niet of de fsb een probleem gaat zijn en of er mischien nog andere problemen om de hoek komen kijken.
 
Heb je het ms nummer zoiets als MS-63xx dan valt ie beter te zien, zie alleen een K7 Master die erop lijkt maar die heeft zelfs een scsi aansluiting of heb je die ook?

groetjes
 
Aida zegt (en wat aida zegt is altijd waar)

micro-star k7m pro (ms-6340m) k7tm pro (ms-6340).

Jaja het is me nogal wat zo'n moederbord.

Maar Aida zegt ook iets van athlon lite alias bij de sectie cpu. 462 pins, 25 miljoen transistors, 3,3 volt... jaja, het is me nogal wat zo'n processor. Dus dat geeft me weer enige hoop voor het kunnen upgraden naar een athlon.
 
Ik dacht dat een athlon compatible was met een duron
De Athlon wel maar niet de Athlon XP.

Is dit jou moederbord?
MS-6340 Micro ATX System Board Technical Reference

Features

This Socket A system board uses the VIA® KT133 chipset. The system board supports:

PC100/133 SDRAM DIMM system memory
AMD ® Duron™/Athlon™ processors at 600MHz, 650MHz, 700MHz, and 750MHz
Ultra ATA 33/66 drives
200MHz Front Side Bus (FSB)
4x AGP
Integrated Ensoniq 1373 sound
Bron.

De processor snelheid (mhz)zelf speelt ook een rol.
 
Ben bang dat dit hem is, ja. Maar hoe kan dat dan dat ik er toch een 800 Mhz op heb zitten?
 
een athlon xp is er vanaf een 1300zoveel mhz (geloof ik hoor het is ongeveer) en een typische KT133 chipset gaat maar tot 1250mhz met een 100mhz fsb......sorry maar een xp processor....no go
 
Ter aanvulling

Of het nu een Athlon is of een Duron dat is niet belangrijk. (je mobo lust ze beide)

Het gaat in dit geval om de fsb van de CPU.

De Athlon XP wil een fsb van 133 Mhz. X 2 en die kan je moederbord niet aan.

Er zijn volgens mij wel Thunderbird Athlons van 1400 Mhz. die een fsb van 100 Mhz. ondersteunen, maar dat wordt flink zoeken ben ik bang.

De Via KT 133 chip zou die snelheid moeten aankunnen.

Misschien dat een upgrade van het bios helpt.

Suc6
 
Er zijn natuurlijk weer twee versies van de 6340 (v1 & v3)
v1:
http://www.msi.com.tw/program/support/cpu_support/cpu/spt_cpu_detail.php?UID=131&NAME=MS-6340M

v3:
http://www.msi.com.tw/program/support/cpu_support/cpu/spt_cpu_detail.php?UID=131&NAME=MS-6340M

v3 ondersteund tot de Athlon XP 1800 + dus misschien is er nog hoop voor je, moet je nu nog uitzoeken welke versie je hebt.

[edit]
Nog een versie gevonden v 5, die ondersteunt zelfs tot Thoroughbred 2600+
http://www.msi.com.tw/program/support/cpu_support/cpu/spt_cpu_detail.php?UID=23&NAME=MS-6340M Ver5.0

Nou wordt het echt interessant om uit te zoeken welke je hebt.

[nog een edit]

Nog een versie, ik wordt gek :confused:

http://www.msi.com.tw/program/support/cpu_support/cpu/spt_cpu_detail.php?UID=101&NAME=MS-6340
 
Laatst bewerkt:
Een Athlon XP zal nooit of te nimmer lukken. Eerst en vooral ondersteunt je chipset geen 133 MHz FSB.. En bovendien is het al een wonder als je een Athlon XP op een KT133A kunt laten draaien, die wél een 133 MHz FSB ondersteunt.

Ik zou er een Thunderbird op gooien, of een Duron 1300-1400, die kosten bijna niks maar presteren toch goed.
 
even in de pricewatch gekeken:
THunderbird 1333 55 euro
en eenDuron 1300 zeg maar 45 euro

Alleen bij die pagina van alternate.com staat dat die t-bird op 133 mHz draait :( En dan zou je op 100mHz een t-bird 1000 overhouden.

Er zijn volgens mij ook wel 100mHz t-birds maar die moet je dan op pc-beurzen gaan zoeken of tweedehand kopen (en dat is nou niet echt ideaal met een processor)

Veel succes!
 
yep, je hebt versie 1.0(a). die ondersteund durons tot 1.0 ghz en athlons tot 1.2 ghz beide met een 100mhz front side bus. Vergeet dus die snelle durons met een morgan core. Die 1.333 athlon zou moeten werken op 1 ghz met een 100mhz fsb. lijkt me de beste keuze.

succes
 
Anderzijds.. Van een Duron 800 naar een TB 1000? Vraag me af of het verschil ook elders dan in benchmarks zal te merken zijn.
 
Absoluut wel, een athlon heeft een cache van 256kb L2. dat merk je zeer zeker wel, heb zelf diverse athlons en durons in elkaar gezet en het verschil is goed te merken. Voor 55 euro is het een redelijke upgrade. Wil je verder gaan dan ga je gelijk tegen een moederbord upgrade oplopen. Wel een betere keuze als je het mij vraagt maar goed je moet er de centen wel voor hebben.

groeten
 
Ja, dan blijf je bezig. Nieuw mobo betekent waarschijnlijk nieuw geheugen. En een snellere hd erbij enz. Dan kun je beter de hele pc verkopen en een nieuwe kopen.

Ik zou voor jezelf afwegen of de upgrade naar een Athlon 55 euro waard is (min het geld dat je terugkrijgt voor de Duron)
 
Wel wel wel, wat een advies allemaal. Ik denk dat ik ga voor een TB 1200 of zoiets, maar weten jullie waar die nog te koop zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan