Kan directorie niet verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonvanleeuwen

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2001
Tijdens het verwijderen van een userdirectorie krijg ik de melding dat de directie niet verwijderd kan worden. Hij zou eventueel in gebruik kunnen zijn. Ik weet zeker dat dat niet zo is. Heeft iemand een tool om een directorie hard te verwijderen? Onder dos lukt het ook niet. Ik kan ook niet in de directorie kijken want dan heb ik geen toegang. Ik ben Administrator en ben eigenaar van de map????? Komt het iemand bekend voor?

Probeer eens op te starten in de Veilige Modus.
Kun je hem dan wel verwijderen?

Opnieuw opstarten behoort niet tot de mogelijkheden op korte termijn. Het gaat hier om de PDC van een groot bedrijf.

Je bent eigenaar van de map maar je kunt er niet in kijken?

Stel dan opnieuw de rechten voor de admin in en let erop dat de rechten ook op de submappen terecht komen

Het opnieuw eigenaar worden van de map en de rechten doorvoeren op de subdirectories lukt ook niet omdat de map niet toegangkelijk is.

Bij het openen van de map krijg je de melding: "....is not accessable. Acces denied."

Wat ik ook probeer ik kom er niet in, mag de rechten van de map waar het om gaat niet bekijken. Proberen om opnieuw eigenaar te worden loopt stuk met access denied. Het is echt een heel vreemd probleem, ik heb gewoon een tool nodig voor het hard verwijderen van deze map. (een soortgelijk iets voor het stoppen van draaiende processen is bijvoorbeeld: kill.exe). Zo'n soort tool heb ik nodig voor het verwijderen van deze map.

Zo'n tooltje ken ik zo niet. Maar als die server alleen maar PDC is en verder geen file of printerserver heb je als het goed is ook een BDC en zou je probleemloos de server kunnen rebooten

Anders is het afwachten of er iemand zo'n tooltje kent.

Ik blijf het vreemd vinden dat je als admin geen rechten van die map kunt aanpassen

De PDC is file en printserver en bevat alle userdirectories en diverse shares. Een reboot zou een oplossing kunnen zijn maar is echt niet te regelen op korte termijn. Dit soort dingen dienen te worden ingepland in onderhoudswerkzaamheden aangezien het geen priority heeft. Het is inderdaad vreemd dat je als Admin geen toegang heb en het is dan ook de eerste keer dat ik dat meemaak. Dus in het slechtste geval plan ik een reboot in en dat duurt dan enkele dagen. Ik zou zelf meer hebben aan de oplossing van dit probleem maar als niemand het weet dan houdt het op. Zoals ik al zei, het verwijderen van een homedirectorie heeft geen priority als dit eventueel met een reboot kan worden opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan