kan dit en zoja wat heb ik nodig? computer voor netwerk, bluetooth, en tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

dubber

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
hallo
kan ik ipv een mediaplayer ook een simpele computer aanschaffen zodat ik ook op de normale tv kan internetten?
kan ik deze computer dan bij de tv neerzetten, opnemen in een netwerk en via blauwtand bijvoorbeeld fotos van de mobiel op de tv laten zien?
kan ik dan ook films opgeslagen op de laptop via een netwerk laten zien op de tv?
als dit alles mogelijk is, wat voor soort pc heb ik dan nodig?
lijkt me dat dit best een instapmodel mag zijn.
een nieuwe hoeft niet perse, maar moet wel weten waar ik op moet letten.

Heel in het kort komt het erop neer dat de videokaart in dat systeem een tv-out moet hebben. de machine een (draadloze) netwerk aanlsuiting én dat de pc blauwtand ondersteunt. Wanneer aan die 3 voorwaarden is voldaan, kun je doen wat jij wilt.

Laatst bewerkt:
wat voor soort aansluiting is de tv out?
en blauwtand is toch via usb met elke pc te verbinden?

Tekst en plaatjes : Klik

Wat je tweede vraag betreft in je laatste bericht : in principe 'ja', maar er zit rotzooi bij die blauwtand dongles, bespaar niet op een enkele euro bij aanschaf van zo'n ding.

Laatst bewerkt:
Hoi,

... en wat te zeggen over HDMI als uitgang voor video en audio ... net zoals ik dat geregeld tussen mijn laptop en de tv doe ....

Is nog het meest handige, alleen als ik naar de vraag van TS kijk, dan bevinden we ons mogelijk in het budget segment (ook bij dat van de videokaart)

klopt, was eerst aan het kijken naar een mediaplayer zoals de ac ryan, maar als ik voor een relatief kleine meerprijs gewoon kan internetten op de tv dan is dat wel een mooie meerwaarde.
maar zou desondanks wel graag willen weten wat de beste optie is, alsmede de beste budget optie

HDMI.
Heeft je TV een dergelijke aansluiting?
Check bij aanschaf van een machine of de videokaart (ook) een HDMI aansluiting heeft.
(W)Lan is tegenwoordig eigenlijk een beetje standaard.

huidige tv heeft alleen scart maar wordt toch binnenkort vervangen.

Als er toch een nieuwe TV komt, dan zou je je eens kunnen verdiepen in TV's die een netwerk aansluiting hebben, dan vervalt gelijk de noodzaak van een (extra) netwerk pc, je sluit dan de TV rechtstreeks aan op het bestaande netwerk.

Ik heb mij daar nog niet eerder in verdiept (bestaan van dergelijke TV's) maar het kan bijna niet anders dan dat deze al bestaan.

Computer/netwerk-aansluiting
Op de computeringang (VGA) kan een pc of laptop worden aangesloten zodat de tv als monitor kan fungeren. Een netwerkaansluiting is onder andere bedoeld voor bepaalde internetfuncties op de tv. Deze kan bedraad (LAN) of draadloos zijn (WLAN).

dit is volgens kieskeurig wat een netwerk aansluiting inhoud.
volgens mij kan ik dan nog steeds niet op de tv internetten.

Zoals ik al schreef heb ik mij daar nog niet eerder in verdiept, maar ik kan het mij bijna niet voorstellen dat er nog geen TV's zijn waarop dat kan.

Ik begeeft mij op glad ijs (want ik weet er te weinig vanaf) maar als ik onder het infotekentje kijk bij de netwerkaansluiting, dan lijkt het er toch sterk op dat die TV als 'volwaardige' netwerkpc kan fungeren.

Laatst bewerkt:
Ik weet het niet precies, maar volgens mij is 'Windows Embedded' daarbij handig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan