kan dit geheugen in mijn pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tr0jan

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2008
hallo,
ik wil een 2e hands RAM geheugen van 1GB voor mijn op kopen, maar ik weet niet zeker of die wel op mijn pc werkt..

wat info:
ik heb een HP pavilion 734.nl
op mijn computerkast staat:
256MB
DDR-SDRAM

ik heb ook ff de kast opengemaakt:
ik heb daar 2 van die bankjes waarvan 1 bezet.
Het maximaal wat ik nog kan toevoegen is 1 GB las ik op internet..

nu wat er op het RAM printje staat:
Samsung
Korea H 0251
PC2100U-25300
blabla.. (wat onnodige cijfertjes)
DDR PC2100
en hij heeft een inkeping bijna in het midden.

Dit is de info van de adverteerder waarvan ik hem wil kopen:
Samsung 1Gb DDR PC2100 CL2.5 ECC
hij komt uit een server zecht hij.

als ik deze zal kopen werkt het dan op mijn pc?

Of het gaat werken durf ik niet te garanderen, maar passen gaat het.

heel simpel, doe je computer uit. Haal de stroom-stekker uit je computer, schroef je computer open. Haal het interne geheugen kaartje uit je computer (die van 256MB). Neem het kaartje mee naar de computer-winkel en vraag of je 2 van zulke kaartjes mag hebben in 512MB uitvoering.. (2x512 = 1 GB :thumb: ).

In de winkel zullen ze waarschijnlijk vragen of je merk computer of een merkloze computer hebt. Je hebt een merk-computer dus dat zeg je er dan bij :thumb:

@walterpv1: wat zie ik over het hoofd?
Het Samsung 1Gb DDR PC2100 CL2.5 ECC geheugen is toch heel normaal geheugen?

oke die gaat dus niet werken...
deze wel naam ik aan hè?

https://www.dynabyte.nl/artikel/19772/
Dane-Elec Dimm C13 1024MB DDR/400

Specificaties
Type: C13 Capaciteit: 1024 MB
Soort: DDR PC3200 Garantie: 98 Maanden fabrieksgarantie
Snelheid: 400 MHz 184 pins 2,5 voltage

(enne, als jullie een werkende voor mijn pc weten die goedkoper is hoor ik het graag ;) )

Ja, alleen ik heb je eerste bericht nu nog een keer (goed) doorgelezen. Erbij zetten zal niet werken want je systeem kan max 1 giga ram bevatten en niet max. 1 giga erbij.
Zou je eenzelfde bankje van 256 mb bijplaatsen, dan gaat het nieuwe (PC 3200) geheugen op dezelfde snelheid werken als het reeds aanwezige (tragere PC 2100) geheugen.

dus dan moet ik gewoon die 256MB vervangen door een gig, dan werkt het tog wel?

Vervangen; ja, maar of het gaat werken durf ik niet te voorspellen. Sommige geheugenmodules willen absoluut niet op een bepaald moederbord werken.

hmm, nou ik ga morgen naar apeldoorn, ik koop er een en als ie niet werkt breng ik hem zo weer terug ;)

EDIT: ik kom net uit apeldoorn weg met een gig..
ik heb nu PC3200, die kerel zei dat de kans groot was dat mijn orginele ram en deze nieuwe niet goed samen gingen werken.
Ik druk hem er dus net in, zet de pc aan.. geen piepje te horen! :D
ik vul me wachtwoord in.. meestal gaat die dan heeeeeeeel traag m'n bureaublad laden: ZOEF! ik dacht droom ik? is dit wel mijn pc?
ik kreeg net ook zo'n ding dat ie nieuw ram heeft enzo..

de standaard PC2100 en deze PC3200 werken dus gewoon.. als ik nu bij windows taakbeheer kijk staat er geheuhengebruik: 380/1280 :D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan