kan dit in word?

Status
Niet open voor verdere reacties.

on4asx

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 dec 2013
Hallo iedereen,

Ik weet niet of zoiets kan in word maar toch eens vragen hier.

Het zit n.m.l. zo;

Ik zet in een dropbox voor onze club veel DOCX documenten.
Als je deze documenten opslaat staat daarvan de tekst van de titel in het zwart vermeld. (ik bedoel dus niet de teksten in het document maar de titel van...)
Daar er veel documenten instaan, weliswaar telkens met een datum erbij moeten de leden toch wel even zoeken wat er nieuw is tussen al deze documenten.

De vraag is nu, bestaat de mogelijkheid om bij opslaan als deze titel tekst in bv. het rood te zetten in plaats van de default kleur zwart.

Moest dit kunnen dan valt het nieuwe document direct op.

Enig ander idee is natuurlijk ook welkom.

mvgr,

Dan

Als ik het goed begrijp, wil je dus dat voor andere gebruikers (en misschien ook voor jezelf) dat beter zichtbaar is welke bestanden aan de dropbox zijn toegevoegd of gewijzigd? Als dat zo is, heeft de vraag niet specifiek met Word te maken, maar meer met Dropbox ;-).
Voor zover ik kan beoordelen, biedt Dropbox niet de mogelijkheid om bestanden een andere kleur te geven als ze nieuw of gewijzigd zijn. Wel bestaat de mogelijkheid om wijzigingen te tonen in een RSS-feed. Zorg ervoor dat je deze functie inschakelt op je account. Instellen doe je als volgt:
1. Klik, als je ingelogd bent, op je naam en vervolgens Settings;
2. Vervolgens ga je naar het tabblad "Account Settings";
3. Onder het kopje "Account preferences" vind je de optie "Enable RSS feeds". Vink deze aan.
4. Ga nu terug naar de homepagina van Dropbox.
5. Klik in de linkerkolom op "Events".
6. Je krijgt nu een overzicht van je recente activiteit met de mogelijkheid de link van de RSS-feed naar je klembord te kopiëren. Dit doe je door op het RSS-icoon te klikken (oranjegekleurd icoon).
7. Vervolgens krijg je een schermpje te zien met daarin de link naar je RSS-feed die je ook nog naar het klembord kunt kopiëren. De link kun je vervolgens in je browser kopiëren of in eeen RSS-reader.

Ik weet natuurlijk niet of de RSS-feed aan je wensen voldoet, maar het is wel een manier om de activiteit in je Dropbox een beetje in de gaten te houden.

Succes ermee!

Bedankt Tommy voor je voorstel

het gaat er enkel om dat de mensen die de dropbox van de club aanspreken met 1 oogopslag kunnen zien aan de kleur van de titel van het document dat er een nieuw bericht inzit.
ik moet dan wel telkens als ik er een nieuw bericht inzet het vorige weer de zwarte kleur geven. Ik dacht dus dat dit zou moeten kunnen tijdens het "opslaan als" in word.

zal toch eens jou voorstel bekijken maar vrees dat dit voor velen te omslachtig zal met een RSS-feed.

mvgr

dan

Wat je ziet in DropBox is de naam van het document, niet de titel van het document.
Geen Word vraag dus maar een DropBox vraag.
En nee het lettertype /kleur kun je niet aanpassen.

Tardis

bedankt Tardis voor je korte en bondige uitleg

mvgr

Dan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan