Kan dit overgeklokt worden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lamedudese

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2010
Hallo allemaal,

Ik heb een pc samengesteld bij gamepc.nl en de hardware ziet er zo uit:

•Cooler Master K-350 Advanced 3.0 Rood
•700 Watt Cooler Master voeding
•Intel Core i5-3570K 3.40 GHz
•Fluisterstille PC
•Asus Moederbord P8H77-V LE
•7.1 Geluidskaart
•Corsair Vengeance 8GB DDR3-1600
•1000 GB SataIII Hardeschijf
•DVD Brander
•Nvidia GTX660 2GB
•1Gbit netwerkkaart
•Ja tune en overklok mijn pc

Nu heb ik een mailtje gestuurd omdat ze het ook kunnen overklokken en gevraagd of dit goede onderdelen waren om te laten overklokken en ze hebben (na het aanbevelen van de 700 watt en betere koeler) gezegd dat dit prima kon. Maar nou heb ik op internet gelezen dat de H77 chipset niet overgeklokt kan worden! Nu heb ik niet veel verstand van overklokken, ik weet bijv. niet of een hele pc wordt overgeklokt of onderdelen apart, bijv. moederbord of processor (of videokaart?) en of dit van elkaar afhankelijk is. Het gaat mijn petje allemaal wat te boven maar ik hoop niet dat ik in de maling word genomen!

normaal kan je altijd overclocken via de BIOS, kijk even of deze functie op je mobo zit door even in de BIOS te gaan en naar extreme tweaker te gaan.
je CPU is zeker overclockbaar omdat het de K series van intel is :D
een goeie koeling in aangeraden ;)

Hartstikke bedankt voor je snelle antwoord!

Ik heb nog iets anders gevonden:
''Finally I did get an official response from Intel yesterday and they confirmed that the following statements are true:
1. You can overclock and ivy bridge processor, on a H77 motherboard.
SO for example, if you own an i5-3570K, you can change the unlocked multiplier to from the factory value 34 to 45, to achieve an overclock of 4.5GHz (for example).''

Ik denk dat ik hieruit, gecombineerd met jouw antwoord, wel kan afleiden dat het te doen is!

Je kan beter een Z77 moederbord nemen, niet samenstellen op gamepc.nl en eigenlijk moet je nu wachten op de Haswell serie die over 37 dagen uit zal komen. Dan kan je de Z87 het beste nemen.

je kan idd misschien nog even wachten tot haswell uit is :) koop dan ook een K serie processor vb een I7 4770K
dan moet je ook kijken dat je een haswell mobo koopt (sandy en ivy bridge hebben 1155 socket pins, haswell heeft er 1150 deze gaan dus niet werken op elkaar ;) )

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan