kan dit worden gemaakt dagen en datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

dinoshop

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
wat ik zoek is zoiets als

ik heb een formulier daar geef ik aan begindatum en einddatum

nu via een popup een formulier open met daar in Maandag , dinsdag enz tot zondag . maar dan op de datums in stukje between begindatum en einddatum

stel 01-01-2015 begindatum
en 31-01-2015 einddatum

dan is de
maandag 05-01-2015
dinsdag 06-01-2015 enz tot totaal ingevuld tussen between.
en dit dan opslaat in tblplanning
Naamloos.jpg

hoop dat dit begrijpelijk is .

En wat is het probleem?

zelf een stukje script maken gaat wel als ik iets wil filteren, maar tot nu toe nog niets gevonden die me kan helpen met maken van een met data gevulde formulier door zoiets als een popup.
met andere woorden ik kan geen formulier vullen als ik bv aan geef maak de maand januari aan .
dus de popup die je boven ziet is een met de hand gemaakte form maar zou dus automatisch moeten worden gemaakt op basis van een veld waar ik dan een datum in vul .
ik denk zelf iets met sql en tmp query maar of ik nu in de goede richting zit ?????

Je denkt in de goede richting, want zonder SQL lukt het natuurlijk niet; je moet een recordset maken. Ik heb zelf een voorbeeldje dat ik hiervoor altijd gebruik, dus die heb ik er bij gedaan. Overigens staat de theorie ervan (uiteraard) ook in de Access cursus :).

Bijlagen

Dank hier kan ik iets mee , nog ff deze zie wel eens voorbij komen CBdl wat betekend dit ?

Ik zet een datum bij voorkeur altijd om naar een getal omdat VBA vreemd doet met de conversie van Amerikaanse datumnotatie naar Nederlandse. "7-9-2015" is dan ofwel 9 juli ofwel 7 september. Door de input uit het formulier om te zetten naar een getal met CDbl en het getal in de query met CDate te converteren naar een datum ben je van dat probleem af. Eigen uitvinding :D.

aha en ik maar zoeken op internet .
maar goed wel een perfecte ideee Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan