Kan document niet vinden

• Onderwerp starter Onderwerp starter ruut
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ruut

Verenigingslid
Lid geworden
20 apr 2005
Ik heb in een map verschillende documenten> Als ik deze kopieer naar de externe HD gaat dat altijd prima op één ding na. Iedere keer verschijnt er een document uit 2012. Ik kan dit document echter nergens terugvinden. Ook niet via zoeken. Hoe kan ik dit opsporen want ik wil dit eigenlijk wel kwijt.

Dat document uit 2012. Klik eens met de rechtermuisknop erop (niet openen) en kijk bij eigenschappen. Dit document zal wel niet meer bestaan.

Hoe zit dat ding er eigenlijk uit is het ee":

.doc of .docx of .xls of ????

Ik heb gedaan wat je schrijft.
Het gaat om een Word document(docx).
De locatie is: C:\Users\Eigenaar\Documents\naam document
Het wordt ook als .docx aangegeven.

Ik heb gedaan wat je schrijft.
Het gaat om een Word document(docx).
De locatie is: C:\Users\Eigenaar\Documents\naam document. Is dit de letterlijk tekst....??
Het wordt ook als .docx aangegeven.
Dan zou je kunnen zoeken op naam document of naamdocument aan elkaar.
Zet anders dit document eens op je bureaublad. Kopieren en plakken. En dan wegzetten.

Heb je het nu al gevonden. Vreemd.

Laatst bewerkt:
Ik verwacht dat het document (om welke reden dan ook) verborgen is óf een hardlink.
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k dir /a /x "%userprofile%\documents\*.docx"
Dan zie je ook de verborgen documenten én de evt. hardlinks (en waar die naar verwijzen). [Ook de 8.3 variant van elk bestand wordt genoemd, maar dat kun je negeren.]

Je kunt, om gerichter te zoeken, * vervangen door de bestandsnaam.

Tijs.

Nee, ik heb het document niet gevonden maar dit komt te voorschijn bij het kopiëren. Dan wordt gevraagd om vervangen e.d. Het document zelf is niet traceerbaar. Met uitgebreid zoeken ook niet.

Graag de volgende keer duidelijk maken welke tip je hebt opgevolgd, want manamana noemde ook het zoeken naar het bestand...
Mijn zoekopdracht leverde ook niets op?

Tijs.

Sorry Tijs, je hebt gelijk.
Jouw oplossing leverde echter ook niets op.
Ik weet wel dat het document niet in een van de mappen zit want die heb ik allemaal nagelopen.

Mijn zoektocht gaat alleen over de Documents map zelf, niet over submappen er onder. Je bent zeker dat (conform posting #3) het document zich precies in die ene map zich moet bevinden, dus niet in een submap?
En ook zeker dat het om een .docx bestand gaat, dus niet om .doc of .dot etc.?

Tijs.

Tijs, het gaat om docx.
Het komt alleen naar voren bij het kopiëren van een map met onderscheiden submappen maar in geen van die mappen bestaat het.

Ok, voor de zekerheid dan maar:
Instructie van posting #5, maar met in het uitvoeren vak:
cmd /k dir /a /x /s "C:\Eigenaar\Documents\bestandsnaam.docx"

waarbij je bestandsnaam vervangt door precies de juiste naamgeving (zonder de .docx extensie).

Tijs.

Nee, ik heb het document niet gevonden maar dit komt te voorschijn bij het kopiëren. Dan wordt gevraagd om vervangen e.d. Het document zelf is niet traceerbaar. Met uitgebreid zoeken ook niet.

Als het dan tevoorschijn komt, dan neem ik aan dat je het ziet. Probeer die eens op te vangen. Rechtermuisknop, andere naam geven of zet er iets achter. Opschrijven wat je doet zodat je het eventueel terug kan vinden. Of probeer deze op je bureaublad te zetten. Knippen en plakken als het kan. Het hoeft dan niet traceerbaar te zijn. Maar dan kun je deze misschien elimineren.

Als het dan tevoorschijn komt, dan neem ik aan dat je het ziet. Probeer die eens op te vangen. Rechtermuisknop, andere naam geven of zet er iets achter. Opschrijven wat je doet zodat je het eventueel terug kan vinden. Of probeer deze op je bureaublad te zetten. Knippen en plakken als het kan. Het hoeft dan niet traceerbaar te zijn. Maar dan kun je deze misschien elimineren. Probeer eens wat in de veilige modus. Probeer het daar eens. Zal toch niet he. Het is soms zo dat het normaal niet zo goed gaat maar in de veilige modus vaak wel. :eek:

Laatst bewerkt:
In de veilige modus ook helaas geen resultaat.

Bij het opvangen geprobeerd een andere naam te geven maar dan wordt aangegeven dat het bestand beschadigd is en er niets aan gedaan kan worden.

Kan er niets aangedaan worden. :confused: We geven niet zo snel op he. Klik hier en scan eens. Er is iets aan de hand.

Baat het niet dan schaadt het ook niet. En hier is een FAQ.

Maar het is natuurlijk ook nog dit. Daarom vroeg ik is het een .doc of.docx Klikje

Daar zit naar mijn mening het probleem. En het was kennelijk toen al beschadigd. Het was uit 2012 zei je.

Ik moet toch een brilletje aanschaffen. :p

Laatst bewerkt:
Manamana,
Ik heb C en Externe HD op fouten en herstellen laten controleren.
Het resultaat is dat er geen beschadigde bestanden worden gevonden.

Kortom, ik zit nog steeds met hetzelkfde probleem.

Beetje off topic... Na alle raadgevingen, jammer. Voor mij breekt de klomp. Ook wel eens leuk. :P Klik

De mijne was al een tijdje kapot.
Maar heel erg bedankt voor alle inzet.

Toch nog iets gevonden om te proberen: Ik zag zojuist dat ik in het pad van mijn laatste instructie \Users\ vergeten ben. Dus deze instructie proberen:

Instructie van posting #5, maar met in het Uitvoeren vak:
cmd /k dir /a /x /s "C:\Users\Eigenaar\Documents\bestandsnaam.docx"

waarbij je bestandsnaam vervangt door de juiste naam.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan