kan draadloos netwerk niet ontvangen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomaskofich

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2005
hallo,,, ik heb een sweex 11g draadloze router, en daarop is 1 pc met kabel aangesloten en 2 pc's met allebei een sweex usb adapter (draadloos).

op 1 van de draadloze pc werkt het allemaal perfect, maar op de andere pc ontvangt hij het netwerk niet......ik heb hem met een 5 meter usb kabel naar de kamer gelegd waar de draadloze pc staat waarop het wel werkt, dus ligt de stick zo'n 5cm van de stick van de goed werkende pc: maar NOG vind hij geen netwerk

p.s: ik heb net mijn kamer verbouwd, voor de verbouwing deed hij het nog wel (de niet werkenden pc) maar wel met een verleng kabel, bij de verbouwing is de pc van de ene kant naar de andere kant van de kamer gezet waardoor hij verder van de plaats af was van waar hij wel werkte, ook is de pc weg geweest naar een computer bedrijf waar de BIOS een aantal keren is geflasht............:confused: :confused: :confused:

heeft dat bedrijf alleen je bios geflasht?

staan je drivers voor je draadloze module er wel (weer) op?

probeer ook eens om de stick aan verlengkable zo hoog mogelijk neer te leggen (stel het licht aan het signaal dan heeft hij bij het dak vaak meer bereik als dicht bij de grond)
stel het signaal blijft zwak probeer dan eens van kanaal te veranderen en anders een signaal versterker te kopen.

zie je trouwens wel ergens een ander netwerk of what ever. ik bedoel misschien licht het wel niet aan je signaal.

er was al een tijd iets mis met de bios dus ze hebben geflasht en gecheckt.....

driver van de stick is geinstallereerd, en heb instellingen van de werkende pc overgenomen: maar nog niet:confused:

je zeg dat je de instellingen van die andere pc heb overgenomen ook het ip?

als dat zo is snapt je router het niet meer en onstaat er een ipconflict.

kies bij instellingen van je verbinding op ip automatisch door dhcp laten toe wijzen.

of kies 2 verschillende ip's.

die draadloze module kun je als het goed is wel laten zoeken naar netwerken binnen bereik vind hij dan wel jouw router?

nee ik heb het ip neit overgenomen.......

e nee hij vind de router niet : dat is juist het probleem.

heb je al een keer geprobeerd om de bewuste draadloze module op die goed pc aan tesluiten?

msschien licht het wel gewoon aan hem.

het zal in de router moeten zitten denk ik maar er is niets verandert naar het verplaatsen van mijn pc (die niet werkt met het draadloze netwerk van ons thuis)......
.

kanaal van 13 naar 1 gezet en nu doet hij het....maar toch bedankt voor al je hulp:thumb: :thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan