kan driver LG monitor niet vinden, ( lg l226wtq-sf driver );

Status
Niet open voor verdere reacties.

SPY

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 sep 2004
Berichten
1.089
ik heb een lg l226wtq-sf monitor (22"), en kreeg daarbij een driver cd, die prima werkte toen ik nog windows xp gebruikte. maar nu ik windows 7 heb schijn ik die driver cd niet meer te kunnen gebruiken. ik heb daarop enkel de keus uit de oudere windows versies, t/m vista, maar geen W.7.

heb gegoogeld naar een driver voor mn monitor maar kom dit type lg l226wtq-sf niet tegen op de LG site, wel op andere sites, maar daar staat ie dan weer voor vista en oudere windows.

kan iemand me helpen?
heb geprobeert die vista driver te installen van de cd, maar toen kreeg ik een soort foutmelding, weet niet meer precies wat, maar ik moest iets zoeken in reg dit als ik me goed herinner.

graag hulp, zit een beetje vast.
leon
 
Waarom een driver?

Een monitordriver voegt eigenlijk niets toe aan de beeldkwaliteit. Zo'n driver stelt een user in staat allerlei (m.i. onnodige) fratsen met de monitor uit te halen.
E.e.a. in het kader van:
een monitor geeft (zónder driver al) goed beeld omdat de monitor goed is,............... of niet!
 
Quatsch:
je link is niet goed én geeft je alleen het programma driverdetective om te downloaden, niet de driver-bestanden van de monitor.

De instructie is goed, maar de driver kun je er niet downloaden.
Step-by-step guide for install LG L226WTQ-SF driver.
1. Download file for LG L226WTQ-SF from our site, save it on your computer and unzip.
2. Connect your LG L226WTQ-SF to computer.
3. Right click on My computer and click Properties. Go to Hardware tab. Click to Device Manager button.
4. Find your new LG L226WTQ-SF on Lcd monitors category double click on device and press Reinstall Driver button.
5. Select Install from specific location, check Include this location and click Browse button to select the Lgdriver click Next button to continue and click Finish button to finish installation.
6. After this procedure you should see new LG L226WTQ-SF in Lcd monitors inside device manager.

@topic-starter: De 'driver' van Vista (en ook XP) zouden gewoon moeten werken. Begin met de Vista 'driver'.
Overigens heeft gast0225 gelijk: Je moet er geen beeldverbetering van verwachten.

Tijs.
 
Hoi Leon

Was je op zoek naar zoiets Support for L226WTQ-SF.

Zoals Thijs al had gepost ga je in apparaaten beheer of device manager naar de monitor en zoek je handmatig de map op nadat je het bestand heb uitgepakt (unrar) en klik je het inf bestand aan.
De 2 andere bestanden moeten dan vanzelf op hun plek teregt komen.

Als het gaat om het besturings systeem ,de driver is zowel voor windows XP en windows Vista geschikt.
Windows 7 is een verbeterde versie van Windows Vista en is dus gebaseerd op het Windows Vista architectuur en een goede rede van Microsoft is daarvoor is de beschikbaarheid van de software.

Tja of het ook een verbetering voor jou opleverd zal wel iets persoonlijks zijn ,maar voor mij is dat in ieder geval wel zo.
Niet dat de driver op zich nou zoveel uitmaakt maar wel de extra opties zoals bij mijn oude Dell CRT monitor hogere vernieuwings verkwenties en nu bij de Samsung LCD monitor het ICC kleuren profiel wat nogal merkbaar is met de huidskleur in films die met de plug en play setup behoorlijk rood van kleur toon is.
Maar als je het besturings systeem en je pc niet zo als mij gaat stroomlijnen dan is die monitor driver zoals de voorgaande posters al melde helemaal geen noodzaak.

Groetjes Ragdoll
 
bedankt allemaal voor jullie antwoorden, en het bevestigd wat ik altijd al dacht.
dat mijn LG monitor helemaal geen driver nodig heeft en het zo al goed doet. toen ik m kocht kreeg ik er een cd-tje bij, met een driver. mijn broer die veel meer verstand heeft van pc's etc vertelde me dat t beeld slecht was (ookal vond ik van niet), en dat toen hij die driver van cd had geinstalled t echt beter was.

ik hoef geen extra futures te hebben en vind t beeld zo al perfect, dus zal ik niet verder zoeken naar een driver, of de opties gebruiken die boven zijn geboden door jullie.

bedankt,
leon
 
@SPY: Graag gedaan! Wil je nu nog even de vraag op opgelost zetten? Klik op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe horizontale balk (bijna) bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp-opties" etc.]

@Ragdoll: Bedankt voor je toevoeging dat het installeren van de beeldscherm-'driver' bij jou wél positieve resultaten leverde en welke resultaten dat dan waren.

Tijs.
 
@topic starte & dnties
Ja wat ongelukkig van me:confused:, heb zelf een bloedhekel aan driver detective omdat het 9 van 10 zelf sh******:evil: is(malware/spyware vul het maar in).
Meestal down ik hetzelf om zeker te wezen dat het niet iets is wat je niet wilt.
Heb verkeerde link gebruikt, dank voor je oplettendheid dnties:thumb:, mijn excuus!:eek:
Hoop dat er geen schade bij topic starter is onstaan:rolleyes:.
Groet, een verlegen Q:shocked:,
 
no, no worrie, no damage.
thanks again and i will close this thread now,
forgot to so before.

leon

edit;

i don't see the button for closing this thread, normaly it was at the bottum of the page, but now it isn't asnymore...?
 
Laatst bewerkt:
@Spy: Door de nieuwere versie van de forum-software werkt het nu anders. Er zijn 2 alternatieven:
1. Mijn methode (dus via het klikken op de "Zet status opgelost" optie in de horizontale donkerblauwe balk). Die werkt ook als de discussiedraad over meerdere pagina's gespreid is.
2. Je klikt op "Zet status opgelost" rechtsonder in/onder je startposting.

Zo te zien heb je de vraag nu nog niet op opgelost gezet. Graag alsnog doen!

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
ach ja, nu zie ik het. bovenin donker blauwe balk.
dacht al zoiets van dat het forum vernieuwt was.
bedankt en zet de thread nu op opgelost.

leon
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan