kan driver niet instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit zijn de drivers voor de soundcart onboard, maar installeer eerst deze intel info file en na een reboot die audiodrivers.

Trek wel die Sweex eruit.

Wel eerst die Intel exe geïnstalleerd? en gereboot?

Je pakt eerst de zip uit naar een zelfgemaakte map, ga naar apparaatbeheer, zoek die audio controller o.i.d. met een geel uitroepteken en laat windows de drivers installeren door die te verwijzen naar de uitgepakte drivers.

intel geinstaleerd en opnieuw opgestart
zip uitgepakt en aparaatbeheer-soundmax intergrated audio-stuurprogamma bijwerken verwezen naar de bestanden. opnieuw opgestart
: geen audio apparaat
k word gek :(

Voor je audio download je van diezelfde plek de bovenste van de twee AC '97 Audio for D1520. Als je het zip-bestand hebt uitgepakt krijg je ook weer een rij bestanden, maar er zit een setup.exe bij. Dubbelklik daarop en volg de aanwijzingen op het scherm.
Ik had dat AC '97 zip-bestand uitgepakt, dan krijg je een hoop bestanden maar ook een setup.exe. Dubbelklik daarop.

Alweer even resumeren.:)

Je gaf in een eerder reply aan dat er een melding wordt gemaakt van "cmi8738/", dat is een nummer van C-Media tewijl er melding wordt gemaakt dat er een ADI AC97 audiocodecchip op het moederbord zit.

Cie C-Media chip zit op de Sweex geluidskaart, als die er uit is kun je er dus ook geen melding van krijgen.

Als die eruit is, dient de AC'97 audiocodecchip in de bios op enabled te staan, dan pas kun je de drivers ervoor installeren.

Mijn vermoeden is dat de Sweex er nog inzit en je er de ADI drivers ervoor probeert te installeren.

Overigens vind ik nergens een setup file voor de ADI AC'97 codec chip, alleen info files.

zal eerst reageren op boeing

heb de chipsets kunnen vinden en geinstalleerd. de sweex eruitgehaald en de onboard in bios weer op actyief gezet. nu lukt het niet de ac97 te instaleren, na een tijdje zegt het progamma dat het gestopt is met de bewerking

-De Windows Time-service is gestopt met de volgende foutcode:
Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden. .

de onboard staat in bios op AUTO

Laatst bewerkt door een moderator:
hoe doe ik dat?

heb ergens gelezen dat het komt doordat ik eerst allle windows updates heb uitgevoerd icl sp2 , en pas daarna de cd met drivers heb gebruikt.
kan dit kloppen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Gepikt van @dnties.:)

Schermafdruk bijvoegen : van Volledig scherm : [PrtScn] knop; van alleen het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie
Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen
Uploaden via de Paperclip knop bij aanmaak van een bericht. Daar Bladeren kiezen, bestand opzoeken, dan Uploaden knop, dan Sluit venster

Prachtige foto, alleen staat daar niets op over de audioapparaten en ook geen gele uitroeptekens.

En over die SP2, nooit problemen gehad gelezen of gehoord i.c.m. audiodrivers.

Staat prima in apparaatbeheer, ga nu op zoek naar de mixer, staan de goede poorten open?, en staat daar alles goed? dan naar de aansluitingen, zitten de speakers wel in de goede aansluiting?

Ook in het configuratiescherm en bij geluiden etc, als je die opent staat daar dan die SoundMax aangegeven?

oke in cofig. bij geluiden staat geen audioapparaat aanwezig.

waar kan ik die mixers vinden,

speakers zitten goed aangsloten

Tja, nu breekt mijn klomp, wel gereboot na de installatie?
Geen keuze bij die geluiden in het configuratiescherm en audio?

Heb je een kennis, buurvrouw of man, of een vriend(in) die hier meer in onderlegt is en die je kan helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan