Kan drivers videokaart niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

thaGenius32

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2004
Hallo..

Ik wil graag mijn nieuwste drivers installeren voor mijn videokaart. Ik krijg dit echter niet voor elkaar waardoor ik genoodzaakt ben drivers te gebruiken van den beginne :(
Ik heb een G-force MX-4000 kaart en weet welke driver pakket ik moet hebben maar halverwege de installatie krijg ik een melding:

Het Nvdia installatieprogramma kon geen stuurprogramma vinden die compatibel zijn met uw huidige hardware het installatieprogramma gaat nu afsluiten.

Vervolgens kan ik er naar fluiten... Wie kan mij aub helpen????

alvast bedankt..

groet, Patrick

[img=http://img49.imageshack.us/img49/5914/nvdiaerrorbc0.th.png]

Ik heb een G-force MX-4000 kaart en weet welke driver pakket ik moet hebben
Dan ben je toch onjuist geinformeerd. Die drivers zijn niet bestemd voor je videokaart. Waar heb je die informatie over de juiste driver vandaan?

Onjuist geinformeerd is het denk ik niet.. Wat dat betreft ben ik een leek hierin. Het zal wel display drivers zijn denk ik.
Als ik naar de Nvdia website ga en wil de nieuwste drivers downloaden dan kun je automatisch laten zoeken door nvdia welke drivers je nodig hebt. Daar zie ik dan dat er nieuwe drivers beschikbaar zijn. Namelijk 94.24 forceware voor windows xp.
Het downloaden lukt dan maar installeren niet. En heb het volgens het boekje gedaan...

De melding die je tijdens de installatie krijgt, is duidelijk. Het pakket wat je hebt gedownload, bevat geen enkele driver die geschikt is voor jouw grafische kaart. Ik ben al wezen zoeken voor je op de nVIDIA-site, maar kan dat nummer "MX-4000 " niet vinden. Is het geen FX-4000? Ga anders naar deze site van nVIDIA en gebruik "Option 1", dus van boven naar beneden in de vensters jouw product selecteren. Daarna krijg je een download gepresenteerd. Probeer dat pakket dan eens te installeren.

NB: deze methode heeft de voorkeur, methode 2 is een "prerelease", dus misschien nog niet zo betrouwbaar?

Laatst bewerkt:
thnx voor de reactie...
Nee het is zeker MX-4000.. Hij staat inderdaad niet in de lijst van option 1. Maar als ik ga zoeken op mx 4000 drivers in de zoek functie van nvdia kom ik weer uit op die 94.24 versie. Als je dan kijkt bij Product Supported staat de MX-4000 wel in de lijst.

Bekijk de volgende link maar..
Alvast bedankt maar weer.

http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_94.24_2.html

Meestal dienen eerst de chipsetdrivers met AGP ondersteuning goed te werken, dan kun je pas de drivers voor de andere hardware installeren.

Zoek de moederbord driver CD of haal ze op bij de moederbordfabrikant, computerbouwer of die chipsetbakker.

ok....

Misschien kun je me daarbij helpen want daarin ben ik helemaal een leek..

Ik heb een ASUStek moederbord k7m.
Als ik naar de site van Asus ga kom ik er verder niet uit.. Snap er weinig van wat ik moet doen..:(
Welke moet ik downloaden en wat moet ik dan verders doen?

alvast bedankt.

Installeer de AMD drivers vanaf deze site, en wel de AMD IRQ en miniport drivers for all OS, dan de Via 4 in 1, for 2000 en na een reboot de videokaartdrivers.

Het is een moeilijk bordje met een AMD northbridge en een Via southbridge.

AMD IRQ Driver V1.20C kon ik niet installeren. Gaf een melding dat deze alleen voor windows 98 en Windows 98SE is. De rest is gelukt. Het is nog niet mogelijk videokaartdrivers te installeren na een reboot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan