kan een CDrom niet lezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

onbenul

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2006
ik weet niet goed of deze vraag in de juist categorie geplaatst is maar ik probeer het :

in China een installer-verzamel CDRom gekocht vol met software.

thuisgekomen lukt het me niet met de verkenner de cd te lezen; er worden mappen icoontjes getoond met daarnaast een (leeg) underscore lijntje en verder niets.
er kan niets geopend of gelezen worden dus.:confused:

verkeerd gebrand ?
ik denk zelf dat windows een stukje software mist om de chinese tekens te lezen maar dan nog moet de cd kunnen verkennen, toch?

heeft iemand een idee of oplossing ?

Ik weet er niet veel van maar zal het helpen om met je windows cd het taalpakket te installeren van china?

Goeie

ik wil het wel proberen, kan geen kwaad.
hoe doe ik dat eigenlijk ?

bedankt voor het meedenken !

Steek de windowscd-rom in je cd-rom drive. In windows xp moet je gaan naar start,configuratiescherm,datum,tijd .... instellingen,extra talen toevoegen. Wat is de groote van die cd-rom eigenlijk?

Hallo

Meest eenvoudige en snelste "test" , probeer de betrokken c.d. eens te lezen d.m.v. een andere c.d. lezer .

Lees deze desnoods eens op een p.c. van een lokale kennis , indien betrokken p.c. slechts over 1 drive beschikt.

Peter

659 Mb staat er op de cdrom

andere pc's / cdrom stations tonen hetzelfde beeld in de verkenner .

een van de 7 folders ( genaamd EZboot ) is wel te lezen en heeft een aantal .img bestanden.
wat kan ik daarmee doen ?

in de verkenner op het cdrom station gaan staan en met rechtsklik naar eigenschappen geeft bij Bestandssysteem : CDFS
dit lijkt mij normaal dus waarom dan niet verder te lezen.
in de verkenner op een map gaan staan en proberen te openen geeft "deze map bestat niet "

heeel vreemd

ik kan de chinese taal overigens niet op mijn computer krijgen. maar bij nader inzien wil ik dat ook niet zo graag. is misschien vragen om problemen.:rolleyes:

Ik zou hem even gaan omruilen.:p

Maare, heb je er al geprobeerd er van op te starten, misschien een met Linux soort image opstart cd?

Daemon tools, moet je hem mounten, winimg, winiso, ultraiso, isobuster, tja, er zijn er zoveel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan