kan een complete noob een video kaart instaleren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

spammail

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 aug 2007
hoi ik heb een paar vraagjes
ik heb nu een video kaart uit de prehistory
ik heb geen verstand wat er binnen in de pc is
als ik een nieuwe video kaart koop krijg ik genoeg instructies om de video kaart te instaleren ?
ik heb het nodig voor bioshock video kaart die ik nu er voor heb is te slecht

of is het beter verstandig een hele nieuwe pc aan te schaffen ben ik ook van plan
heb nu een p4 maar dan wil ik een quad core kopen
systeem eisen minimaal quad core
2 gb ram als het kan 4 gb
en een goede video kaart voor de nieuwste games
like crysis UT2007 of zo en dat soort dingen

Als die PC wat ouder is past daar meestal alleen maar een AGP kaart in... die zijn nog gewoon in de handel... de meeste nieuwe videokaarten zijn PCI-e....
Als je dus een nieuw systeem gaat kopen heb je een redelijke kans dat je de videokaart niet over kunt zetten.......
Een videokaart vervangen is doodeenvoudig... een ding in een gleuf duwen en een schroefje aandraaien.. [plastisch....] meer is het niet....

Als je een noob wilt blijven, ga naar de plaatselijke PC winkel, wil je het zelf doen, verdiep je er eerst in.

Zo vind je er info over.

En met dit progje zie je wat er in je PC zit, die je ook gewoon open kunt maken om te kijken.

hoi ik heb een paar vraagjes
ik heb nu een video kaart uit de prehistory
ik heb geen verstand wat er binnen in de pc is
als ik een nieuwe video kaart koop krijg ik genoeg instructies om de video kaart te instaleren ?
ik heb het nodig voor bioshock video kaart die ik nu er voor heb is te slecht

of is het beter verstandig een hele nieuwe pc aan te schaffen ben ik ook van plan
heb nu een p4 maar dan wil ik een quad core kopen
systeem eisen minimaal quad core
2 gb ram als het kan 4 gb
en een goede video kaart voor de nieuwste games
like crysis UT2007 of zo en dat soort dingen

Een videokaart vervangen is echt heel simpel (misschien wel het makkenlijkste van de computer onderdelen) maar je moet natuurlijk weten wat voor aansluiting je hebt. Als je dit allemaal weet dus ook waar precies je moet zijn op je moederbord (plaatjes van google heb je genoeg aan :P) dan kan je het makkenlijk zelf doen. Heb je echter toch het geld voor een nieuwe? Dan is dat uiteraard de beste oplossing.

ok bedankt ik ben hier erg mee geholpen :)
en ik begrijp nu zo'n beetje hoe een pc in elkaar zit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan