kan een .gif als achtergrondafbeelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

doggys2

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2009
Is het mogelijk om een gif-afbeelding als vaste achtergrond te plaatsen op het bureaublad? Indien dit niet mogelijk is moet ik geen speciale gif maken.

Dat bedoel ik inderdaad, maar dan eentje van eigen makelij (eigenlijk van mijn echtgenote) en plaats ik die dan gewoon zoals een .jpg ?

Bij Windows Vista en 7 heet dat Dreamscenes. Dreamscenes zit bij Windows Extra's. Ik heb me er nog niet zo in verdiept maar het zijn in elk geval bewegende achtergronden.

Bedankt iedereen voor de info en ik ga dit eens uitproberen en laat het resultaat zeker weten.

Dreamscenes moet je (uiteraard) installeren op je computer maar het is bedoeld om als verrassing op de computer te plaatsen met een verjaardags-animatie.

Laatst bewerkt:
Dreamscenes moet je (uiteraard) installeren op je computer maar het is bedoeld om als verrassing op de computer te plaatsen met een verjaardags-animatie.

Dat is dan niet dezelfde Dreamscenes maar misschien bedoel je de hier genoemde bewegende bureaublad achtergronden. Dreamscenes kan je op YouTube zien: http://www.youtube.com/results?search_query=Dreamscenes

Er is zijn ook video's waarin getoond wordt hoe je ze zelf kan maken. Een geanimeerde gif is natuurlijk geen video maar er kan wél een video van worden gemaakt of de gif is al van een bestaande video gemaakt. http://www.youtube.com/watch?v=NW1edUj33kY (van deze video's is dit deel #3, de andere delen staan in de beschrijving of in de lijst rechts of ze zijn te zoeken op naam).

Heb door omstandigheden nog geen tijd gehad om dit uit te proberen maar ga dit vandaag OF morgen zeker doen.

In Windows 7 kan je, uit mijn hoofd, de volgende formaten als achtergrond gebruiken: .bmp, .jpg, .gif, .png. Een geanimeerde .gif heb ik nooit geprobeerd, maar gezien 7 het formaat accepteert is het zeker het proberen waard, Heel simpel: Animatie werkt, of blijft statisch (niet dus)

In XP word de achtergrond altijd omgezet naar een .bmp, dat lukt dus niet.

In 7 met Aero kan je inplaats van een afbeelding, een compleet Thema laden... :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan