kan een internet kabel doorbranden

Status
Niet open voor verdere reacties.

gotti

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2007
Berichten
11
mijn pc gaf steeds aan internet verbinding verbroken, dan weer niet dan weer wel.
heb ik de intenet kabel (van router naar pc) door laten meten en bleek dat een antaal draadjes in de connector geen signaal meer door gaven.
heb een nieuwe kabel gekocht en prompt was het probleem verholpen (dacht ik) geen melding meer...
nu begint dat weer opnieuw.
kan een router poort of een netwerk kaart te heet worden zodat ie de connector door brandt of is er een ander probleem?

please help
 
Kan ik me niet voorstellen dattie doorbrand.
Dat er draadjes losgeraakt zijn kan ik me iets bij voorstellen of draadbreuk door veelvuldig heen en weer buigen op dezelfde plaats.
Maar dan met een nieuwe kabel weer hetzelfde probleem vind ik erg onwaarschijnlijk.
Wanneer de internetverbinding wegvalt en je rommelt een beetje aan de connector (voorzichtig duwen, trekken, naar links of rechts duwen) komt de verbinding dan weer terug?

Misschien zijn er lipjes verbogen in het poortje van je router of pc.
Contacjes vuil of geoxideerd in de poortjes.

Heb je niemand die je kent met een pc en een router zodat je zelf even de kabel kunt testen ?

Al een ander routerpoortje geprobeerd ?
 
Laatst bewerkt:
ja ik kan idd kabel wel testen op een andere pc
maar het rare is dat toen ik die nieuwe kabel aansloot er de eerste week niks aan de hand was ( pc staat 24/7 aan) en uit het niets begint ie weer met connectie probleem meldingen) mijn andere pc overigens zit op dezelfde router en heeft nergens last van, dus het moet haast wel de netwerkkaart zijn dan
wel raar dat uie het eerste weer zonder problemen doet en nu ineens weer hapert...

is etr een manier omdat te testen >?
 
netwerkding kan normaal niet doorbranden, maar zoals de vorige persoon zei: het contactje kan vuil zijn. kijk eens of er geen stof zit in je internetaansluiten op de achterkant van je pc. kijk best ook eens of het clipje bovenaan de kabel niet kapot is
 
Voor de zekerheid zou ik er een andere netwerkkaart in doen, kost minder dan 10 Euro.

groeten Marcel
 
Ik denk dat er een kabelbreuk in zit, dat kan komen doordat je eraan trekt of dat de kabel van slechte kwaliteit is.
Als er een kabelbreuk in een kabel zit, dan is het plastic aan de buitenkant uitgerekt en het koper aan de binnenkant kan niet uitrekken dus orden ze uit elkaar getrokken en raken ze elkaar niet meer aan.



Groeten, Remi1995
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan