Kan een map niet verwijderen???

Status
Niet open voor verdere reacties.
een log heeft niet geholpen?

Misschien wat vergezocht, maar je zou kunnen proberen om de file-attributes te veranderen. Als de map (om wat voor reden dan ook) een SYSTEM-attribute heeft is het een systeemfile die je waarschijnlijk niet kunt verwijderen. Ook niet als het een zgn. read-only-attribute heeft.

Start/uitvoeren->intikken: cmd
Er wordt nu een dos-achtig venster geopend.

Tik in: cd\--->ENTER
Tik in: cd Documents and Settings\je gebruikersnaam\Bureaublad\--->ENTER
Tik in: attrib mapnaam -r -s--->ENTER
Tik in: del mapnaam---ENTER
Tik in: exit--->ENTER

Zie je de map nog op je desktop staan, probeer 'm dan 'gewoon' met de del-toets te verwijderen.

Nogmaals, misschien vergezocht, maar na alle mogelijkheden die je hebt geprobeerd is dit het enige wat ik kan bedenken.:)

Of anders maak die map eens open en open Dos Command via uitvoeren Type del en sleep dat bestand in het dos venster, dan staat daar del c:\blabla\bestandsnaam..

Ga naar taakbeheer en zoek het process explorer.exe en beëindig dat process en klik taakbeheer weg, nu blijft alleen je wallpaper en het dosvenster staan met de DEL opdracht..
Hit enter en misschien is ie nu weg..
Open taakbeheer kies voor nieuwe taak en type explorer.exe en ok en controleer :)

Probeer eens via de verkenner.
Ga naar c:\Documents and settings\gebruiker\Bureaublad

Hierbij is gebruiker je inlognaam
Nu zie je de inhoud van wat op je bureaublad staat.
Probeer nu of je de map die je kwijt wilt hier wel kunt verwijderen of sleep hem naar een willekeurige map op je c:\ schijf. Probeer hem nu hier te verwijderen.
Hij moet nu in ieder geval van je bureaublad weg zijn.

Hi,

Sorry voor de late reactie:( ik was een paar dagen van huis.

Ik ga deze handelingen vanavond even proberen als ik thuis kom van het werk.;)

Ik laat het even weten.

Mvg Wesly

Hetzelfde probleem

Ik heb precies hetzelfde probleem, maar ik snap er niks van. Ik ben niet zo'n computer goeroe dus kan iemand me misschien een beetje helpen? Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, tot dusver geen resultaat!

Bedankt

Thomas:(

Thanks

Ja hartstikke bedankt!

Ik heb trouwens ook nog een ander manier gevonden!

Staat het bestand in een map?
kopieer dan alle andere bestanden even ergens anders naar toe, zodat in die map aleen nog het bestand staat dat je niet kan verwijderen!

Open dan Mc dos / opdractprompt en typ: cd\

Nu ben je in C: bezig!

Typ "cd [spatie] en selecteer nu het adress van die map (bv. C:\Documents and Settings\Thomas\...enz.) naar het mc dos scherm, zodat het achter cd staap!

Nu ben je dus in die map! Typ dan "del *" Zodat hij alles in de map verwijdert. Als het goed is, is de map leeg en kun je je bestanden er weer naar terug zetten.

Sjee, ik weet meer van compu dan ik dacht! :p (Opgezocht:o )

Nou hoop dat je er iets aan hebt!

Byez Thomas

Ik ga het vooralsnog even uitproberen vandaag.

Vriendelijk bedank voor de steun allen en ik laat het even weten of het gelukt is.

Mvg Wesly;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan