Kan een oude Axis 200+ IP-camera niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arno2504

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2008
Hallo allemaal,

Ik ben voor een schoolproject bezig een oude Axis 200+ IP-camera aan de praat te krijgen.

De camera heeft een ingebouwde webserver, met een MAC- en een IP-adres. Echter ik heb geen idee hoe ik achter het IP-adres kan komen. De camera is namelijk vaker gebruikt, dus waarschijnlijk is het standaard IP-adres al enkele malen veranderd.

Wie weet er raad?

Alvast bedankt

Axis 200+

Hoi,

Ik las je vraag over hoe het ip adres te vinden, daarvoor zijn gratis tools te downladoenonder discontinued products.
Heb zelf ook zo'n apparaat en heb dat gedeelte al gehad echter krijg niks te zien in m'n browser op het moment dat ik het management gedeelte wil benaderen, misschien heb jij tips voor mij.

Groet, Don.

Hoi,

Het is me inmiddels wel gelukt hoor om dat ding aan de praat te krijgen, zonder tooltjes.
Wat je gewoon moet doen is in je commandprompt het volgende in te typen:

arp -s
arp -s <nieuw ip-adres voor de camera> <MAC-adres van de Camera> <eigen ip-adres>
ping <nieuw ip-adres>

dus:

arp -s
arp -s 10.0.0.1 00-40-8C-XX-XX-XX xx.xx.xx.xx
ping 10.0.0.1

Wanneer je antwoord op je pings krijgt doet de camera het. daarna kun je gewoon in je browser het ip-adres intikken.

Gr Arno

ps. Het nieuwe ip-adres van je camera moet wel in hetzelfde subnet zitten als je eigen ip-adres, anders werkt hij niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan