Kan een registersleutel niet verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

toktok

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2002
Berichten
37
Met regedit lukt het mij niet om een tweetal registersleutels te verwijderen:
- oude printers die bij het opstarten foutmeldingen achterlaten
- een sleutel die een windows office update laat vastlopen, volgens de foutmelding. (Dat is ook het eigenlijke probleem)

De foutmelding die ik krijg: Kan Brother.... niet verwijderen: er is een fout opgetreden bij het verwijderen van de sleutel

Heeft iemand suggesties?

Dank van

Tok
 
Zoek ze nog eens op met Registrar, de popup die je bij afsluiten krijgt, kun je linksboven uitschakelen in het popup venster.

Er staan ook spiegelverwijzingen in het register, als je er eentje weghaald, kun je de spiegel niet weghalen, die is al weg, na een herstart van regedit of dat progje.
 
De Brother driver laat vaak/altijd een service draaien, en die kan die registerkey 'blokkeren'.

Kijk bij Start -> Uitvoeren -> Services.msc

En dan begint de naam van de Brother service met de letters Br

Zodra gevonden (staat verder geen uitleg bij van de service) die stoppen en uitschakelen.
Verwijderen kan ook nog (zodra stilgezet), via:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k sc delete [servicenaam]

Tijs.
 
De brother is er inmiddels uit, met het eerste programmaatje. Bedankt!

Die andere registersleutel is halsstarrig, die wil niet weg.

Tok
 
Welke sleutel is dat eigenlijk (die 2de)? En weet je zeker dat je verwijderrechten hebt?
Kijk daarnaar in regedit, en klik rechts op de sleutel, en kies Machtigingen.

Tijs.
 
De sleutel heet 799e1f5a-8237 en nog een heleboel getallen. Ik krijg een foutmelding bij de download van een Microsoft update dat deze sleutel niet verwijderd kan worden.

Volgens de machtigingen kan ik er gewoon bij...

Tok
 
Kijk ook alle sleutels hiërarchisch eronder (zonen/dochters) na en ook de sleutels erboven (vaders) op machtigingen en eigendom.

Kijk ook deze discussie even door voor wat er allemaal te onderzoeken/uitproberen is m.b.t. 'hardnekkige' registry-sleutel(s).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan