Hoi Puppie, excuses voor de late beantwoording maar ik heb niet eerder kans gezien.
Tevens krijg ik geen bericht dat er iemand op mijn vraag gereageerd heeft, een instelling misschien?
Maar goed over mijn probleem dus. Ik heb een kabelverbinding bij @Home, de breedband.
Ik gebruik een edimax router type BR6104.
In de router heb ik de DHCP aangevinkt, en verder de firewall aangezet.
Wat ik allemaal al geprobeerd heb is het volgende:
Andere router (Sweex), had ik toevallig even hier (ik beheer veel pc's bij mensen thuis) en die gaf hetzelfde probleem.
Andere UTP-kabels.
Router resetten via de software als via het knopje aan de achterzijde.
Laatste updates opgehaald en geïnstalleerd.
Alle updates van windows gecontroleerd en waar nodig geïnstalleerd.
Dat was het zo'n beetje.
Het gekke is dus dat wanneer ik de router NIET gebruik de snelheid goed is.
Is het technisch mogelijk dat @Home "ziet" dat ik een router aan de internetverbinding heb hangen, en dat ze dan de verbinding "knijpen" ondanks dat het in de voorwaarden is toegestaan een netwerk te hebben?
Ik weet het ff niet.
Tevens kan ik pas later vanavond weer antwoorden omdat ik nu bij een patiënt, ze noemen mij "De PC Dokter" een draadloos netwerk ga installeren.
Groeten en alvast bedankt voor de reactie.