Kan een router de internetsnelheid vertragen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

CB600F

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2003
Hoi beste helpmij-ers,

Ik weet niet of ik in de juiste topic zit, maar mijn probleem is het volgende.

Sinds kort wordt mijn internetsnelheid met ongeveer 90% vertraagd als ik via een router surf.

Kan dit?

Normaal gesproken niet.
Maar geef eens wat meer informatie.
Welke verbinding gebruik je voor het internet, isdn, kabel, adsl.
Welk type en merk router.
Wat heb je in de router allemaal gewijzigd.

Hoi Puppie, excuses voor de late beantwoording maar ik heb niet eerder kans gezien.
Tevens krijg ik geen bericht dat er iemand op mijn vraag gereageerd heeft, een instelling misschien?
Maar goed over mijn probleem dus. Ik heb een kabelverbinding bij @Home, de breedband.
Ik gebruik een edimax router type BR6104.
In de router heb ik de DHCP aangevinkt, en verder de firewall aangezet.
Wat ik allemaal al geprobeerd heb is het volgende:
Andere router (Sweex), had ik toevallig even hier (ik beheer veel pc's bij mensen thuis) en die gaf hetzelfde probleem.
Andere UTP-kabels.
Router resetten via de software als via het knopje aan de achterzijde.
Laatste updates opgehaald en geïnstalleerd.
Alle updates van windows gecontroleerd en waar nodig geïnstalleerd.
Dat was het zo'n beetje.
Het gekke is dus dat wanneer ik de router NIET gebruik de snelheid goed is.

Is het technisch mogelijk dat @Home "ziet" dat ik een router aan de internetverbinding heb hangen, en dat ze dan de verbinding "knijpen" ondanks dat het in de voorwaarden is toegestaan een netwerk te hebben?

Ik weet het ff niet.

Tevens kan ik pas later vanavond weer antwoorden omdat ik nu bij een patiënt, ze noemen mij "De PC Dokter" een draadloos netwerk ga installeren.

Groeten en alvast bedankt voor de reactie.

Hoi,

Zelf heb ik ook een @home verbinding met daaraan 1 router van het merk draytek. Aan deze router hangt 1 vaste pc met win xp met alle updates en 2 draadloze verbindingen voor onze laptop's
1 laptop met xp en 1 met win2k dit draait als een zonnetje. De snelhied van draadloos is wel langzamer maar dat kan ook niet anders met een 11 Mbps kaartje.

Ja @home kan technisch gezien wel zien dat je een router gebruikt. Maar als je de router er tussen uithaalt en meteen een vaste verbinding maakt en je snelheid gaat meteen omhoog dan klopt er dus iets niet. Ligt op dat moment niet aan @home.

Heb je al eens testen gedaan bij speedtest, zowel met router als zonder.

Je hebt zo'n beetje alles al wel geprobeerd wat je maar kan bedenken.
Ik zal eens aan een collega vragen of hij misschien nog een tip heeft.

En je kunt in je profiel opgeven of je een mailtje wil ontvangen als er iemand gereageerd heeft op je vraag.

suc6.

ps. beter laat reageren dan helemaal niet.

Puppie,
Bedankt voor de hulp zover, totdat ik weer iets van je hoor, ga ik gewoon door met proberen.

Ik hoor graag van je.

Groeten,

Hee puppie,

Ik wil gaan slapen en bedenk plotseling iets.

Als ik rechtstreeks aan het kabelmodem "hang" en ik ga naar de dosprompt ik type daar NETSTAT dan krijg ik véél minder connecties te zien dan wanneer ik aan de router "hang"

Zou dat wat kunnen zijn. :)

Ik gebruik dus de firewall in mijn router.

Helaas kan ik morgenavond pas reageren.

Groeten,

Beste Puppie,

Ik heb net nog wat zitten klooien met het terugzetten van een oude firmware van de edimax router en wat denk je.

Jawel op dit moment doet de router het weer gewoon zoals altijd.

Ik weet niet of die firmware ermee te maken heeft, maar hij doet het voorlopig weer.

Bedankt voor je hulp en misschien tot een volgende keer.

Fijne feestdagen en een goed 2004!!:thumb:

Het is mooi om te lezen dat je router het weer doet.

Ook ik wens jou/jullie een paar fijne dagen en een goed en gezond 2004.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan