• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kan een waarde van type Table niet converteren naar type Text.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuutje1

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2020
Hallo,

Ik gebruik Excel voor de Query functie.
En de Query geeft aan, bij het openen van het bestand: [Expression.Error] Kan een waarde van type Table niet converteren naar type Text.

Expression.Error: Kan een waarde van type Table niet converteren naar type Text.
Details:
Value=

Type=[Type]

Het gaat om de 1e 2 kolommen van het bestand.
EAN en SKU (Beide artikelnummers)

Hoe kan ik dit oplossen?

Door een voorbeeldbestand te plaatsen, om te beginnen.

Dit lijkt me geen Excelbestand.
Hoe open je het bestand in Excel ?

Als ik het csv-bestand in Excel inlees met de Text converter, het scheidingsteken op komma zet en de eerste kolom als tekst ben ik klaar,

Laatst bewerkt:
Dat csv bestandje moet er uiteindelijk uitkomen, nadat het bestand van hierboven met Query's bewerkt wordt. Daarna exporteer ik hem als .csv.
Maar doordat ik de bovengenoemde error heb, kan de query die 2 kolommen niet bewerken en vernieuwd ie het bestand dus niet.
Hoe los ik het probleem op?

Hallo,

Zie onderstaand een knipsel van jouw query's en de nieuwe/gewijzigde query welke ik gewijzigd heb.
Deze ook toegepast in de bijlage.

Query Tuutje.JPG
Query Nieuw.JPG

Bijlagen

Hallo Peter!

Bedankt voor je aangepaste bestand en de afbeeldingen!

Ik heb je stappen even nagebootst en je hebt 2 x 'Type gewijzigd' verwijderd.
Zover was ik ook alleen kwam er dan de kolommen EAN & SKU:
te staan.
Maar toen heb je op het <> icoontje van de kolommen EAN & SKU geklikt zodat ze zich uitvouwen en dus de juiste inhoud zichbaar werd.
Van deze icoontjes wist ik niet...

Maar nu werkt het weer en weet ik precies wat ik een volgende keer eventueel moet doen!

Hartelijk bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan