Kan een windows update niet installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dawarfmaster

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2012
Berichten
7
Gisteren had mijn Windows update een update te installeren die optioneel is, ik probeerde het vaak opnieuw maar de update mislukte steeds. Ik had meerdere dingen geprobeerd zoals een foutcontrole op mijn (C:) schijf en ik heb op http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/troubleshoot-problems-installing-updates#1TC=windows-8 instructies proberen te volgen die het probleem niet hadden opgelost.

Alle details van deze update zijn:

Intel Corporation - Graphics Adapter WDDM1.1, Graphics Adapter WDDM1.2, Graphics Adapter WDDM1.3 - Intel(R) HD Graphics 4000

Downloadgrootte: 97,0 MB

U moet de computer mogelijk opnieuw opstarten om deze update van kracht te laten worden.

Type update: optioneel

Intel Corporation Graphics Adapter WDDM1.1, Graphics Adapter WDDM1.2, Graphics Adapter WDDM1.3 software update released in May, 2014

Meer informatie:
http://sysdev.microsoft.com/support/default.aspx

Help en ondersteuning:
http://support.microsoft.com/select/?target=hub


Nadat de update mislukt krijg ik deze foutcode te zien:

Code 80070103 Er is een onbekende fout in de Windows Update opgetreden.

Een paar van mijn computer specs zijn:

Fabrikant: MSI
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-3210M CPU @ 2.50GHz 2.50GHz
RAM: 6.00 GB (5,90 GB beschikbaar)
Type systeem: 64 bit

Alvast dank voor de hulp.
 
Microsoft zegt:
Wanneer fout 80070103 van Windows Update wordt weergegeven tijdens het installeren van updates, probeert u mogelijk een stuurprogramma te installeren dat al op de computer is geïnstalleerd of een stuurprogramma dat mogelijk minder compatibel is dan het stuurprogramma dat u al hebt geïnstalleerd. Probeer de volgende opties om meer informatie te vinden of ondersteuning

Vraag me niet waarom maar soms zie ik dat ook. Enige tijd later is hij er niet meer, dan heeft de update client blijkbaar door dat hij al geïnstalleerd is.

Zie: http://support.microsoft.com/kb/952032/nl
 
Laatst bewerkt:
@Eric: Duidelijke posting. :)
@TS: In aansluiting op de posting van Eric: Had je (recent?) handmatig nog updates/installaties gedaan van de drivers van je grafische kaart (bijv. rechtstreeks via de website van MSI of Intel)? Indien ja, dan lijkt me het verhaal van Eric extra van toepassing, oftewel dat de driver die via Automatische Updates beschikbaar wordt gesteld ouder/slechter is dan die je zelf (handmatig) had geïnstalleerd.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan