• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kan Excel ineens niet meer gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maysun

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2014
Berichten
361
Geen idee waarom, maar als ik Excel open krijg ik melding dat die nog geactiveerd moet worden en het geen licentie heeft. Voorheen geen problemen.

Ik heb een Microsoft Office Professional 2019 licentiecode. Volgens 'Account' in Excel gaat het om 365 apps voor ondernemingen. versie 2016 build 14131.20278 klik en klaar. Dan zou dit niet matchen. Maar tot gisteren geen issues.

Althans, voorheen wel om de haverklap soortgelijk issue, maar dan had ik een illegale versie via Marktplaats met vage code als inloggegevens en vermoedde na een paar keer dat Office dat ontdekt had en gedeactiveerd ofzo. Kon het anders niet verklaren. Tijd terug daarom een officiele versie gekocht en nu piept ie alweer dat het niet klopt.

Sinds kort sta ik ingeschreven op een hogeschool, kan dat er nog mee te maken hebben? Ik heb zelf niks aan Office zitten sleutelen of iets geinstalleerd.
 
Ik raad aan om eens bij je hogeschool navraag te doen. Die kunnen de licenties in een portaal eenvoudig inzien.
 
Ik raad aan om eens bij je hogeschool navraag te doen. Die kunnen de licenties in een portaal eenvoudig inzien.

Mijn Hogeschool is een soort UWV, kom geen steek verder als ik hen een vraag stel. Maar stel dat de Hogeschool 'dwars ligt', hoe kan ik daar wat aan doen? Kan ik ergens zien in Excel vanuit welke hoedanigheid Excel mij ziet?
 
Waar heb je deze gekocht? Wanneer heb je deze gekocht? Wat heeft de hogeschool ermee te maken? Piepen is niet echt een melding waar iemand iets mee kan.
 
Bij excel moet je tegenwoordig vaak "inloggen" om je licentie goed te zien. Zeker als je verschillende licenties heb zoals jij je eigen licentie en die van de hoge school. dan komt het nogal eens voor dat las je niet bent ingelogd op je hoge school omgeving dat hij je lokale excel versie als illegaal wordt gezien als je dan inlogt met je eigen licentie is dat probleem weer opgelost.
Alleen als je nog vanaf een CD of zip-bestand installeert (msi installatie) dan heb je een aparte licentiecode. Als je je product online hebt gekocht of een licentie via een school krijgt dan moet je ook bij excel inloggen met je de juiste microsoft account.
Niet veel lastiger dan ergens anders inloggen, ik moest er alleen erg aan wennen om in excel in te moeten loggen

Via menu Bestand > Account kun je zien of je staat ingelogd of dat je moet inloggen danwel overschakelen naar een ander account.

Bekijk bijlage 358612
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan