• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kan Excel met comboboxen niet openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kdankers

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2001
Ik heb een excel-programma gemaakt met (veel) comboboxen van de besturingselementen. Toen ging er iets mis, dat excel-programma blokkeerde.
Daarna heb ik dat programma nooit op mijn PC kunnen openen, wel al bij mijn vrienden. Andere gewone documenten kan ik wel gewoon werken op mijn PC, maar niet excel comboboxen met besturingselementen.
Ik heb o.a. excel gedesinstalleerd en geinstalleerd, en het werkt nog steeds niet. Ik heb Excel 2002, Pentium 4 en 256 MB geheugen. Ik heb ook iemand laten komen en die weet het ook niet.
Hoe kan ik deze programma toch openen op mijn PC?

Laatst bewerkt:
Openen

Als je met Excel 2002 ga naar
Bestand / Openen selecteer het bestand
Klik nu rechts op de knop Openen (kleine pijltje naar beneden) daar zie je
"Openen en herstellen" staan.
Met wat geluk is het bestand te openen?
Pierre

Ik heb Excel 2000 (sorry, ik dacht eerst 2002), en die heeft geen 'Openen en herstellen', hij wilt hier maar niet openen. :(
Toch bedankt voor het antwoord.

Dat Excel- bestand kan wel op andere PC's geopend worden, maar NIET op mijn PC. Mijn vrienden hebben ook Excel 2000 net als ik, en ze kunnen het gewoon zonder problemen openen. Ze hebben ook geprobeerd het om te zetten in Office '97 en dan opsturen naar mij, maar ik kan het toch niet openen. Alleen als ze een werkblad met comboboxen uit besturingselementen verwijderen, KAN ik het wel openen. Maar ik heb dat comboboxen met invoerlijsten nodig.
Andere werkbladen bevat comboboxen uit Formulieren, maar een werkblad bevat comboboxen met invoerlijst uit de besturingselementen en blijkbaar kan mijn PC het niet openen. Er moet iets mis zijn met mijn Excel-programma en desinstalleren en opnieuw installeren schijnt niet veel te hebben geholpen.

Misschien eens proberen om heel Office te verwijderen en terug te installeren. (Excel maakt voor sommige toepassingen gebruik van andere delen van Office)

Ik heb gehele Microsoft Office verwijderd en opnieuw geinstalleerd, het probleem blijft hetzelfde. Hoe kan dat nou?

Typ in start\uitvoeren eens:

Excel.exe /Safe [enter, of klik op OK].

Als Windows meldt het bestand niet te kunnen vinden, kopieer\plak dan:

"C:\Program Files\Microsoft Office\Office\Excel.exe" /Safe
(Wel controlleren of padnaam en locatie juist is).

En dan?

Groetjes,
Bennie

Bennie, hartelijk bedankt je voor je antwoord maar zélfs werkt dat Excel-programma niet. :rolleyes:
Iedereen kan het openen behalve ik. :(

En je krijgt ook helemaal geen foutmelding? En kan je op je eigen Excel wel gewoon een werkblad maken met comboboxen met invoerlijsten?

Groetjes,
Bennie

Als ik een excel-programma opent in excel.exe /safe, gebeurt er lang niets (linksonder staat wel: "Bezig met openen van en dan druk ik op CTRL+ALT en DEL en taak beeindigen en krijg ik melding het het niet meer reageert.
Ik kan wel nieuwe comboboxen met invoerlijsten maken. Als ik een combobox invoeg, duurt het best lang vooraleer het op het scherm komt (ong. 7 sec). Bij Form gebeurt het vrijwel onmiddellijk.
Als ik een werkbled met bijv. 5 comboboxen van besturingselementen opsla, sluit en weer open, kan ik ze niet meer openen.

Die patch heeft wat problemen veroorzaakt in mijn PC, maar nu is het weer goed met Microsoft Office, maar ik kan mijn Excel-programma toch NIET openen. :/
Misschien krijg ik binnenkort Office XP, en dan moet het probleem toch opgelost worden, hoop ik.
Toch bedankt, he!

Het lijkt erop dat je teveel comboboxen gebruikt. Ik had onlangs een vergelijkbaar probleem met forms. In een form gebruikte ik de tab-control met veel tabbladen en >150 labels, text en comboboxen. Dit werkte onder win 98 met xl 2000 niet of nauwelijks. Nadat ik het form in 3-en had gesplitst en een form sloot voordat ik andere opende werkte de zaak.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan