kan exe niet openen + MacOS 13.7.3 Ventura

Audass

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2014
Besturingssysteem
MacIos
Goedemorgen

ik kan Minitoolbox.exe niet openen. Kan dit niet met MacOS enkel met Windows ?
Bestaat iets dergelijks voor Mac ?

Mvg

Audass

Nee, een exe is niet te openen op een Apple. Heb je weer internetproblemen? 😮

ja steeds een oud probleem nog steeds onopgelost ttz wel WIFI maar GEEN ethernet
Ik vond de correspondentie tussen een persoon met hetzelfde probleem met een helpforum en daar werd gesproken van Minitools en er stond een exe bij . Ik dacht ja minitools die eens mijn software doorzoekt naar problemen brengt misschien een oplossing ?? Zou er iets analoogs bestaan voor MacOS Ventura (iMac) ?

Ik kijk uit naar jou antwoord of van een ander lid. Hiervoor mijn besten dank en een zonnige maar koude dag
Mvg
Audass

Wat is het probleem met die Ethernet verbinding dan?

Roger8 weet niet hoeveeluren en dagen er gezocht werd en ook de kaars vooor St Antonius heeft gebrand. Maar ja in de jonge tijd van St Antonius was er geen computer en geen software
Wat het probleem is weet ik niet. Waarschijnlijk geen goede instellingen maar de juiste ken ik niet. Toch eigenaardig wel WIFI geen ethernet !

Of;

Volgens mij heeft @Audass een Mac, dus apps uit de store voor iPad en iPhone hebben niet zoveel zin.
Kan me ook niet voorstellen dat zoiets gaat werken met WineHQ, maar wellicht dat @Audass nog weer een keer duidelijker zijn problemen uitlegt.

De Appstore is er uiteraard ook voor de Mac (met natuurlijk OS specifieke apps). Maar de vraag is niet waarom WiFi wél werkt en Ethernet niet: de vraag is: heeft je iMac een Ethernet poort? En heb je dit al gedaan?

• Als de computer geen ethernetpoort heeft, gebruik je een USB-naar-ethernet-adapter of een Thunderbolt-naar-Gigabit Ethernet-adapter.
  • Test de internetverbinding.

In veel gevallen krijg je na het aansluiten van de ethernetkabel op de computer automatisch verbinding met het internet. Als dat niet het geval is, volg je de stappen in de taak hieronder om je netwerkinstellingen in te voeren. Als je niet zeker weet welke gegevens je moet invoeren, vraag je dit na bij je internetaanbieder of netwerkbeheerder.

Een ethernetverbinding configureren​

1. Kies op je Mac Apple-menu
    2f77cc85238452e25cb517130188bf99.png
    > 'Systeeminstellingen' en klik op 'Netwerk'
    8cfb53953fdf6e7e49ac94510557df95.png
    in de navigatiekolom. (Mogelijk moet je omlaag scrollen.)

2. Klik op de ethernetvoorziening
    c6dc912729de31c08040b0f46238198e.png
    en klik vervolgens op 'Details'.

Opmerking: Als je Mac geen ingebouwde ethernetpoort heeft en je een adapter gebruikt, zoek je naar een voorziening met de naam van de fabrikant van de adapter of het type adapter. De naam van de voorziening kan bijvoorbeeld '[Naam fabrikant] USB-C LAN' zijn of alleen het modelnummer van de adapter bevatten.
  3. Schakel 'Beperk IP-adrestracking' in of uit.
  4. Klik in de navigatiekolom op 'TCP/IP', klik op het pop‑upmenu 'Configureer IPv4' en kies de configuratiemethode die je internetaanbieder heeft aangeraden.

@Audass . Alle instellingen op automatisch zou onder normale omstandigheden moeten werken. Verder dien je ook rekening te houden met de netwerkkabel. Probeer eens een andere.

Apple maakt nogal solide producten op dit gebied. Dus mijn gok is dat het iets heel simpels is dat over het hoofd wordt gezien. De meest eenvoudige verklaring voor een probleem is meestal ook de juiste.

Terug
Bovenaan Onderaan