kan .exe programma niet verwijderen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SPY

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 sep 2004
Berichten
1.089
ik heb een mod gedownload van iemand, en hij schijnt t met een compressie programma genaamd LZMA kleiner te hebben gemaakt. ik hoef er enkel op te dubbelklikken zodat het in de juiste map geextract wordt. maar er zal iets bij de download fout zijn gegaan want wanneer ik er op dubbelklik dan blijft mijn pc een beetje hangen. in mijn taskmanager zie ik dat de pc voor de volle 100% aan het werk is maar verder gebeurt er niets, tussen de programma's die draaien zie ik m ook niet staan. heb de maker gemailt en die zegt dat er waarschijnlijk iets fout is gegaan tijdens het downloaden, moet t dus opnieuw binnen trekken. maar dan wil ik eerst die oude foute verwijderen, maar dat kan ook niet. wanneer ik erop rechtermuisknop doe, om voor verwijderen te kiezen dan gebeurt hetzelfde als wanneer ik m wil openen, mijn pc vertraagd weer enorm. en het windowtje van rechter muisknop verschijnt niet eens.

mijn vraag is dus, hoe kan ik een .exe verwijderen zonder er met mijn rechtermuisknop op te hoeven klikken?
want ik ben dit ding graag kwijt, de mod is wel goed want vele mensen hebben m gedownload en gespeelt, en alles werkt goed. zal dus iets fout zijn gegaan tijdens de download ervan, alhoewel dit de eerste keer is dat een exe dan zo handelt.

leon
 
bedankt Bertus, ik zal die link eens proberen.
en helaas, zodra ik ook maar de exe gelecteer, (dus 1 keer klik met links), dan al direct begint de ellende vreemd genoeg. zelfs als ik 1 keer met r. muisknop erop klik begint de ellende, dat is juist zo vreemd!
heb dit nog nooit eerder gehad!
zal laten weten hoe dit afloopt.

leon

edit;
heb even op die site gekeken, maar dat zal dus ook niet helpen, want dan moet je dus er ook op klikken en dan filehippo kiezen, maar ik kan er dus niet op klikken.
hoe kom ik nu van die waardeloze exe af?????

heeft nog iemand een idee, want ik wil deze exe echt kwijt!
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je maar eens moet scannen naar malware ed.
 
nee, dat doe ik iedere 2 weken, dus dat is het zeker niet!
maar toch bedankt voor het mee denken.

leon
 
Je wilt dus een programma verwijderen zonder er op te hoeven klikken? Staat dat bestand op je bureaublad, want dan kun je gewoon ctrl + a doen, dan ga je met je pijl toetsen bewegen tot je de juiste hebt en dan shift + delete of gewoon delete
 
Je kunt in Bat bestand een regel opnemen met "Del [locatie]naam bestand
 
nee, helaas staat deze .exe niet op mijn bereau blad (want daar had ik niet aan gedacht maar dan zou ik het inderdaad op die manier kunnen deleten), maar gewoon ergens in een map inde favorieten map, nml;
C:\Users\leon\Downloads\HL2\mods

over een Bat bestand, heb even wat gegoogeld en begrijp ik het goed, is een Bat bestand hetzelfde als een Batch bestand.
ik ken Batch bestanden enkel van sommige games, vooral wat oudere games zoals Call of Duty (1) , Medal of J+Honor (1) ,etc.
maar ik heb er nooit echt mee gewerkt, als ik dat al deed dan was dat enkel dat ik dingen copieerde en plakte, en dan werkte het wel, maar ik wist niet echt wat ik nu deed.
vond ergens een voorbeeld;

@echo off
cls
echo Hoi!

Als je bovenstaande drie regels in een teksbestand zet (bijvoorbeeld met behulp van Notepad of Edit) en bewaart als run.bat, heb je de mogelijkheid om run.bat aan te roepen vanaf de DOS-Prompt. Het scherm zal schoongemaakt worden en er komt het Hoi! in beeld


dit zou dus inderdaad waarschijnlijk erg goed gebruikt kunnen worden om die .exe weg te krijgen, maar ik zou niet weten hoe die Batch (Bat) er nu dan daadwerkelijk moet uitzien.
zou jij mij misschien hiermee kunnen helpen Telwat? en dus precies die text kunnen geven die in die Batch moet, want ondanks je goede uitleg met "Del [locatie]naam bestand weet ik toch niet echt hoe het eruit
moet zien.

alvast erg bedankt,
leon
 
Je kunt in je map "mods" een ander bestand aanklikken en dan met de pijltoetsen naar het bewuste bestand gaan en vervolgens Delete selecteren.

Als dat niet lukt in Notepad de volgende regel opnemen en opslaan op het bureaublad.
Del C:\Users\leon\Downloads\HL2\mods\naam_bestand
Rechts klikken en uitvoeren als administrator.
 
heel erg bedankt voor de Batch text, maar inderdaad, dat met die pijltjes toetsen zal ook werken zoals jij t boven uitlegt.
dacht er zelf al aan om alles uit die map te verwijderen anders, behalve de .exe en dan de hele map te verwijderen.
mocht dit alles toch niet werkend dan zal ik die Batch proberen.
bedankt,.

leon
 
nou, koste wat moeite maar eindelijk ben ik die .exe kwijt.
het schijnt dat bij het openen wat fout ging de eerste keer en dat hij daarin bleef hangen dan.
probeerde eerst de map waarin de exe stond te verwijderen maar dit ging niet omdat iets of iemand de exe gebruikte, en toen begreep ik meer.
heb toen via Start/ bureauacc. uitvoeren t zinnetje ;
C:\Users\leon\Downloads\HL2\mods\naam_bestand
uitgevoert en toen opeens begon de exe te installen,
daarna kon ik m gewoon verwijderen zonder problemen.

even nog over dat ;
in Notepad de volgende regel opnemen en opslaan op het bureaublad.
Del C:\Users\leon\Downloads\HL2\mods\naam_bestand
Rechts klikken en uitvoeren als administrator.

ik probeerde dat maar zag onder r.muis knop niet de optie van uitvoeren als administartor
en heb toen maar gedaan wat ik boven beschreef.

bedankt voor alle hulp,
leon
 
even nog over dat in Notepad de volgende regel opnemen en opslaan op het bureaublad.
Del C:\Users\leon\Downloads\HL2\mods\naam_bestand
Rechts klikken en uitvoeren als administrator.

ik probeerde dat maar zag onder r.muis knop niet de optie van uitvoeren als administartor
en heb toen maar gedaan wat ik boven beschreef.

bedankt voor alle hulp,
leon

Staat bijna bovenaan direct onder openen.:p

En zet deze vraag nog even op opgelost:D
 
Laatst bewerkt:
ik zal m inderdaad sluiten de topic, maar wilde toch even laten zien dat dat uitvoeren als administartor er echt niet tussen staat,
heb even screentje gemaakt, kijk maar;


misschien wil je nog even hierop reageren, misschien wel makkelijker voor de toekomst of anderen, en zal dan de topic sluiten.

leon
 
Ja dat ziet er erg vreemd uit, ik heb bij alle .exe bestanden uitvoeren als administrator erbij staan.

Maar je kan ook op eigenschappen drukken, dat heb je wel zo te zien:p
dan naar het tabblad compatibiliteit en dan staat er onderaan bij bevoegdheidsniveau:
'Dit programma uitvoeren als administrator'

Dat aanvinken toepassen en dan wordt het ook uitgevoerd als administrator, maar nu iedere keer als je het programma opstart.
 
gelukkig heb ik t niet meer nodig en heb dat notepad bestand al bewist,
maar bedankt voor het advies, zal het volgende keer toepassen.
sluit nu deze topic want de vraag is opgelost,
bedankt,

leon
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan