Kan ext.HD mappen niet meer bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Ik had al de vraag een tijd geleden opgemaakt in het "verwisselbare opslagmedia" deel maar helaas zonder reactie ,omdat mijn vraag een beetje verkeerd staat aldaar probeer ik het hier nog eens want ik geraak er gewoon niet uit !

Ik heb reeds langer een WD My Book externe HD die prima werkte op XP Pro
Sinds de aanschaf van mijn nieuwe Vista64 Pc staat deze HD hierop aangesloten,nu blijkt dat ik in die mappen geen nieuwe map kan aanmaken,noch bestanden toevoegen ,hetgeen tot voor kort nog wel kon,ook na het verplaatsen naar de nieuwe Pc.
Foutmelding is :
De diskette is beveiligd tegen schrijven-Verwijder de schrijfbeveiliging van de diskette of gebruik een andere diskette
Naar mijn inzien heb ik niets veranderd en waarom is hier sprake van een diskette ,het is een ext.HD ?

Ook als ik bij mapeigenschappen bv. alleen lezen wil aanpassen komt een beveiligingsscherm dat ik niets kan veranderen....... enige dat ik kan is er dingen afhalen zoals fotos of muziek maar niets meer toevoegen

Zou kunnen dat Vista jou niet ziet als eigenaar van die schijf.
Dan moet je even eigenaar worden van je harddisk, dit kan je als volgt doen:
Sluit je harde schijf aan, ga naar Computer, rechtsklikken op je externe schijf, Eigenschappen, tabblad Beveiliging, Geavanceerd, tabblad Eigenaar, bewerken en selecteer daar jouw eigen account.

Even die instellingen toepassen en nog eens proberen iets te schrijven naar je externe schijf.

Jawel hoor,het is gelukt !
Jou visie klopte 100% en nu functioneert alles op die externe HD

1000xThanks:thumb:

Tja,te vroeg hoera geroepen vrees ik.......na terug opstarten blijkt alles weer als voorheen te zijn en nochthans sta ik als eigenaar ingesteld nu ?

Doe hetzelfde eens voor je schijf waar Vista op geinstalleerd staat.
Standaard staat de eigenaar van Vista op 'Trusted installer', kan zijn dat Vista de instellingen terugzet..
Het kan incidenteel gebeuren dat sommige programma's als Office een foutmelding geeft omdat de eigenaar van de schijf veranderd is, een reinstall verhelpt dit.

Tja,daar ik er niet uit kwam heb ik de HD leeggemaakt en aan m'n zoon gegeven die na format prima werkt op de andere pc,zoon blij en al..........:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan