Kan foto's niet meer zien op SD

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
SD van 30 gig., 7 gig aan foto materiaal. Wordt echter niet meer gezien of afleesbaar. 7 gig wordt wel als gebruikt aangemerkt. Hoe kan ik de plaatjes weer tevoorschijn toveren?

Zoek even op het forum naar foto recovery tips, 1000x langs geweest of zo, oa testdisk, photorec, etc.

Er zijn inderdaad tig-talen recovery app. programma's en met een kan je wel fotos re-coveren en met ander weer niet enz.. mijn eigen favoriete recovery app is altijd geweest, en ook voor Mac. en Windows bestemd is MiniTool Power Data Recovery ( niet gratis ! ! ) en er is nog steeds geen situatie geweest dat ik wat niet mee re-coveren kan anders gebruik ik alleen maar KNOPPIX dan, die is gratis (en dit is Live Linux Filesystem ! en gebruiken ze nu ook in PC services enz.. ) met die kan je 99,9% alles :D ..
Of die ook jou bij jouw SD helpen kan ( MiniTool Power Data Recovery bedoel ik ! ), helaas kan ik je niet garanderen ( maar denkt wel ! ) anders kan je proberen met die tip wat ik net tegen kwam -->>http://www.ehow.com/how_6462215_recover-files-off-sd-card.html

Laatst bewerkt:
GetDataback heb ik zeer goede ervaringen mee, maar is ook niet gratis.

Kijk dit zie je in "computer"

Bijlagen

• 2014-07-12_14-27-29.jpg
    2014-07-12_14-27-29.jpg
    99,2 KB · Weergaven: 87
Dus in het partitie overzicht is de partitie wel te zien.
Wat gebeurt er nu precies als u daar op dubbelklikt? Verschijnt er dan een foutboodschap?

Overigens is hier een gratis foto recovery tool: http://www.easeus.com/data-recovery/card-recovery-software/free-easy-photo-recovery.htm

Dan verschijnt de mededeling deze map is leeg. Die programma's heb ik natuurlijk allemaal al geprobeerd maar die doen niks. Apart dat dit zo maar kan gebeuren met zo'n SD kaartje. Heb er niets mee gedaan! Staan bijna 1000 foto's op.

Laatst bewerkt:
Wat krijg je wel te zien als je die recovery progs gebruikt? Welke heb je precies gebruikt?

Ik heb zo iets als eens aan de hand gehad en dat bleek veroorzaakt te worden door een "extra"van Mcafee. Die zette alle mappen op "verborgen".
Om dat weer zichtbaar te maken deed ik het volgende:
- ga naar "Map en zoekopties" en daarin dan het tabje "weergave"
- zet een vinkje aan bij "Verborgen bestanden, mappen of stations weergeven"
en druk op toepassen en vervolgens op "Op mappen toepassen".

Als het het probleem is zoals ik had met Mcafee zullen nu de mappen en foto's wel zichtbaar worden met de Windows Verkenner, maar dan "vager" dan normaal.
Vervolgens moeten dan in de eigenschappen van die mappen en bestanden het vinkje "Verborgen" uitgezet worden.

Ik heb zo iets als eens aan de hand gehad en dat bleek veroorzaakt te worden door een "extra"van Mcafee. Die zette alle mappen op "verborgen".
Om dat weer zichtbaar te maken deed ik het volgende:
- ga naar "Map en zoekopties" en daarin dan het tabje "weergave"
- zet een vinkje aan bij "Verborgen bestanden, mappen of stations weergeven"
en druk op toepassen en vervolgens op "Op mappen toepassen".

Als het het probleem is zoals ik had met Mcafee zullen nu de mappen en foto's wel zichtbaar worden met de Windows Verkenner, maar dan "vager" dan normaal.
Vervolgens moeten dan in de eigenschappen van die mappen en bestanden het vinkje "Verborgen" uitgezet worden.

Ik vond een kopie op mijn pc en besloot maar te formateren om te kijken of er nog wat mee gedaan kon worden. Toe kreeg ik mededeling schijf is tegen schrijven beveiligd ( staat niet op lock! hoor ). Heb ook dat proggie van McAfee op mijn computer gehad. (met zeer vervelend spamachtig gedrag waardoor ik meteen op McAfee afknapte voorgoed)
Had ik al gedaan en nu nog een keer, maar geen resultaat! Maar wat te doen met de mededeling tegen schrijven beveiligd als ik wil formateren?

Kijk of je de rechten wel hebt op die schijf. R-muis en dan geavanceerd ... etc....
Stel dan in dat je ook schrijf rechten hebt.

Het zou natuurlijk ook nog aan het sd-station kunnen liggen....
Ik neem aan dat het SD-kaartje uit een fototoestel komt. Wellicht geheel overbodig wat ik nu zeg, maar al geprobeerd wat het doet als de SD in het fototoestel gestopt wordt. Als dan de foto's ineens wel zichtbaar worden, ligt het aan het sd-station (lijkt mij).

Het zou natuurlijk ook nog aan het sd-station kunnen liggen....
Ik neem aan dat het SD-kaartje uit een fototoestel komt. Wellicht geheel overbodig wat ik nu zeg, maar al geprobeerd wat het doet als de SD in het fototoestel gestopt wordt. Als dan de foto's ineens wel zichtbaar worden, ligt het aan het sd-station (lijkt mij).

leeg, heb er nog geen foto meegenomen in het kader van mogelijk herstel.

Hier iemand die het zelfde probleem had. Bleek de kaartlezer te zijn: http://www.nationaalcomputerforum.n...lezer aan de pc om het daar eens te proberen.

Laatst bewerkt:
Hallo egkok jij zegt dat kaartlezer werkt ?? :(
oke dan steek maar die SD dan in kaart-lezer en maak maar een screenshot van inhoud ev. doe maar een bestand aanwijzen zodat wij kunnen zien wat voor extensie precies is, en kan je ook zelf eigenschappen van een die extensie ( dat ooit foto was ? :( ) hier volledig omschrijven ..

Doe maar even eerst dit, maar ik wil je wel toegeven dat mocht je Per-Se die zgnm. jouw fotos terug hebben dan die kan je zeer zeker met tooltjes wat ik je aangeef reden ..
Uiteindelijk jij zelf zei dat je weet dat kaartlezer goed is en dat werkt dan is redding zeer zeker ook mogelijk, maar ook mocht echt iets met rechten te maken ( wat ik absoluut niet geloven kan :( ) dan moet je weten ook hoe je rechten echt en op welke manier verlenen kan ..:(

ScreenShot052.jpg

Laatst bewerkt:
Ik wil er hier, bij mij thuis, wel eens een poging toe wagen.
Als u dat een goed idee vindt dan stel ik voor de sd-kaart vai de post naar mij op te sturen.
Zeg het maar....

Ik had denk ik hetzelfde probleem, een sd kaart vol met foto's. Kon zelfs niet meer zien of er überhaupt nog data op stond. Met diverse kaartlezers en op diverse computers geprobeerd, geen succes. Lokale fotograaf kon er ook niets meer mee, hij stelde voor om de kaart op te sturen naar de fabrikant. Maar ook hier geen succes. Sterker nog, de pc gaf nu aan dat de kaart eerst geformatteerd moest worden. Heb er niet veel verstand van, ik dacht einde oefening. Ben gaan zoeken op het internet en uiteindelijk terecht gekomen bij een bedrijf in Duitsland (Dresden), Recoverfab. Super blij mee, want wij hebben alle foto's snel terug gekregen. Wellicht heb je er wat aan, mocht je er niet uitkomen. Als de foto's te redden zijn, kost het wel wat geld, maar dat hadden wij er zeker voor over.
Succes in ieder geval.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan