kan foto's niet openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

chebba

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2013
beste allemaal,

ik heb al enige maanden last van het niet kunnen openen van foto's.
De map kan ik openen, zie ook de mini foto's maar als ik er op dubbelklik dan geeft hij een foutmelding.
"Deze afbeelding kan niet worden geopend omdat u geen toegang tot de bestandslocatie hebt".
Als ik in de fotomap zit en druk op diavoorstelling dan komen de foto's wel vergroot zichtbaar op het scherm.
Ik wil gewoon door de map kunnen bladferen en willekeurig een foto eruit kunnen pikken.
wie o wie kan mij helpen om dit probleem op te lossen?
Mijn laptop is van Sony en het type is VPCEJ.

alvast bedankt,

mvg chebba

Welk programma is gekoppeld aan het 'openen' van foto's? Mocht je dit niet weten, klik dan eens in de verkenner rechts op een foto en kies voor 'Openen met.....". Welke informatie lees je dan als je kiest voor het 'Standaard programma' waarmee soortgelijke bestanden dienen te worden geopend?

bedankt voor je snelle reactie. mijn foto´s worden geopend met het programma windows photo viewer.
Ook heb ik maar 1 account als beheerder rechten.

mvg Chebba

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor zover ik het vanachter mijn beeldscherm kan beoordelen heb jij een héél interessant probleem waarbij de logica mij zegt dat het probleem eigenlijk niet kan bestaan. Feit : je kunt naar de map en eenmaal in de verkenner kun je de foto's zien. Tel daarbij op dat je middels een diapresentatie zonder problemen de foto's op je scherm krijgt en de conclusie zal m.i. moeten zijn dát je toegang hebt tot de bestandslocatie van de foto's. Als je, zoals Windows jou vertelt, geen toegang zou hebben, dan zou de diapresentatie ook niet moeten lukken omdat je geen toegang hebt / krijgt tot de map.
Tot zover de logica.
B.t.w. wat is de naam van de map waarin de foto's nú zitten? Is dat de standaard Windows / documents map : pictures / afbeeldingen?

Wat wel eens de oorzaak zou kunnen zijn, is dat het tooltje waarmee fotoviewer je foto's opent, beschadigd is / niet / of niet meer op je computer staat? Wat gebeurt er als je één van de andere standaard progjes selecteert om de foto's te openen vanaf de huidige lokatie?

Krijg je dan dezelfde melding?

Dan :

Aangezien Winsows vanaf 1993 lang niet altijd 'logisch' met bepaalde dingen omgaat omdat er 'storingen' en / of invloeden van buiten af een rol (kunnen) spelen, zou ik je voor willen stellen even een simpel testje te doen.
Maak ergens op de hdd van je machine even een mapje aan en noem het mapje 'eventjes' of zo. Kopieer daar eens een paar foto's naar toe en probeer die dan eens middels dubbelklikken te openen. Wat gebeurt er nu?

Laatst bewerkt:
Beste Quander,

Om maar meteen antwoord te geven op je vragen;
1. De map heet; Bibliotheken/Afbeeldingen/Mapsnaam
2. Hij opent alleen met de Windows Media Center. hier kan ik willekeurig de foto's openen. Met de andere programma's lukt het niet en krijg ik dezelfde melding van geen bevoegdheid.
3. Heb helaas geen HHD of USB

Bi het opstarten van mijn laptop krijg ik het onderstaande foutmelding, wellicht dat het de probleem veroorzaker is. IAStorIcon werkt niet meer.
Ook heb ik meteen het volgende probleem gekregen met mijn dropbox. Ik kan er niet meer in op mijn laptop. Hij zegt; Couldn’t start Dropbox
This is usually because of a permissions error. Errors can also be caused by your home folder being stored on a network share.

Alvast bedankt,

Chebba

Oké, dan is helder wat er niet aan de hand is. Er is niks mis met de map en de foto's zelf. Er is wel wat aan de hand met je machine. Ik heb nog niet eerder van deze melding gehoord. Ik heb er het volgende over gevonden:

http://answers.microsoft.com/en-us/...start-up/52d2b172-e3b3-405c-bd6e-d9e885274b3a

Hierin wordt tevens een aantal herstelstappen beschreven.

Als het mijn machine was, dan probeerde ik eerst het volgende :

ga naar systeemherstel en herstel het systeem naar een datum van vóór het probleem zich voordeed. (Oftewel, voer eerst stap 3 uit van de beschreven methode). Daarnaast zou ik mijzelf de vraag stellen: "Wat heb ik aan / met de machine gedaan, kort voor het probleem zich voor het eerst manifesteerde. Dáár namelijk ligt het eigenlijke probleem. Dat kan een virus zijn, maar evengoed heeft het baasje van de machine zitten 'freubelen' met de software, dat kan ik hiervandaan niet inschatten.

Eén ding is eigenlijk wel voor 90% zeker : zómaar uit zichzelf, zonder dat er een gebeurtenis aan voorafgegaan is, ontstaan zelden problemen met pc's, zo ook niet met de jouwe denk ik.

Laatst bewerkt:
hoi,

mijn eerste herstelpunt die ik kan vinden is van 13 augustus. Terwijl het probleem zich eind mei openbaarde. Wat nu?
ik kan me niet heugen dat ik op dat moment iets verwijderd heb of toegevoegd aan het systeem. Ik was bezig met foto's verplaatsen naar dropbox.

Grrr zo frustrerend. dus ik denk dat ik toch voor optie 1 en 2 ga.
wish me luck.

chebba

Je hebt nog een optie:

stel je eigen gemaakte bestanden veilig en voer een nieuwe Windows installatie uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan