kan frame bewegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Hallo,

Ik ben bezig met Dreamweaver deze site te maken:

http://home.12move.nl/hubers

Als je nu met je muis in het linker frame gaat staan en je houd je linker muisknop ingedrukt dan kun je het frame bewegen.

Hoe kan ik dit voorkomen ?

Jacco

zo te zien heb je dat probleem nog steeds. Ik kan je linker frame van links naar rechts bewegen.

Jacco

Dat komt doordat mijn knoppen (link buttons) nog net te groot zijn

en aangezien er bij jou er nog een tekst onderaan
staat..... en je loop tekst te groot is kan jij het van
boven naar beneden en van links naar rechts bewegen

Ik wil niet onaardig overkomen, maar ben bang dat het nu een beetje een zooitje aan het worden is.
Als ik jouw was zou ik kappen met de frames en alleen maar met tabellen gaan werken.
Ik heb onlangs de site van de zaak opnieuw gemaakt (www.intadbelgium.com) en dan nu met dreamweaver (1e keer) en zonder frames.
Ik moet zeggen dat je daardoor veel minder probs hebt met de zoekmachines en we veel beter te vinden zijn.
Wanneer je dan ook een site voor een zaak maakt dan kan je beter zonder frames werken.
De problemen die je nu hebt zullen waarschijnlijk te danken zijn aan de layers die je hebt gebruikt en te kleine frames maten.

Ik denk dat je gelijk hebt en dat ik me maar volledig moet storten op het werken met tabellen.

Ik ben vast een beetje aan het oefenen en het lukt al vrij aardig.

Het enig probleem wat ik heb is dat ik het geheel niet schermvullend krijg. Om het geheel heen krijg ik een witte rand die ik niet weg krijg.

Ik bedoel niet de borders tussen de tabellen, want die heb ik wel weg gekregen, maar ik heb een witte rand om het geheel.

Jacco

Eigenschappen van de pagina en dan alle marges op 0 zetten, als het goed is ben je dan alle witte randen kwijt.
Ik heb bij voorgenoemde site bijna alles in tabellen gezet, tot zelfs de knoppen toe, zodat ik de onderlinge afstand exact kan bepalen.
Ik ben slechts een weekje of drie bezig in Dreamweaver, maar had mazzel dat ik in Frontpage het gebruik van frames, cellen en tabellen al redelijk onder de knie had.
Hiermee heb ik weer m'n voordeel getrokken in Dreamweaver.

????????

Kom er niet uit.

Mag ik je het bestandje mailen zodat je even kunt kijken ?

Jacco

Voor alle duidelijkheid:

de ingevoerde tabel moet scherm vullend zijn en dat is ie dus niet (?????)

Jacco

Misschien maakt dit het 1 en ander wat duidelijker, ctrl+j en dan zie screen.
Als je er nog niet uitkomt, stuur me dan ff een PB'tje.
Het antwoord zal dan wel morgen komen, want ik ga zo plat. :)

Bijlagen

• pagina-eigenschappen.gif
    pagina-eigenschappen.gif
    17,3 KB · Weergaven: 19
Geplaatst door Bruce The Boss
Voor alle duidelijkheid:

de ingevoerde tabel moet scherm vullend zijn en dat is ie dus niet (?????)

Jacco

Uiteraard dan wel de breedte en de hoogte op 100% zetten, maar ik neem aan dat je dat hebt gedaan en dat je met m'n bovenstaand antwoord eruit kan komen. ;)

Goedemorgen

Ga op de hoek van de tabel staan totdat je een kruis met allemaal pijltjes ziet en klik dan of klik binnen een tabel en ga naar modify > tabel > select tabel.
In het schermpje wat nu verschijnt onder je layout kan je de breedte en de hoogte van de geselcteerde tabel instellen.
Je kan trouwens heel simpel controleren of het niet aan de pagina eigenschappen ligt.
Ga daar naar toe (eerdere screen) en stel een vreemde achtergrond kleur in, wanneer de witte rand veranderd naar die kleur dan zit daar de fout.
Het kan ook zo zijn dat je de cel een te grote border hebt gegeven.
Makkelijk om te onthouden is dat de default kleur altijd wit is, d.m.v. in de diverse opties deze default kleur te veranderen zie je sneller waar de fout zit.
Veel succes en ik ga weer aan het werk :)

Hé, bedankt voor je antwoorden. Ik zit nu ook op mijn werk maar ik denk dat het probleem wel is opgelost nu.

Het zit 'm waarschijnlijk in de 4 marges die je op 0 moet zetten.

Maar ik heb eigenlijk nog wel een paar vragen meer nu ik eindelijk een Dreamweaver experre heb gevonden:

Uitgaande van de beginpagina van mijn site:

* plaats jij alles wat je toevoegd in een aparte cel. m.a.w. - heb jij elke button in een aparte cel gezet, en elk plaatje, elk java script, enz. ........

Ja ik zet alles in aparte cellen, zo heb je de beste zeggenschap waar je alles wil laten zien in verschillende resoluties.
Ik ben trouwens absoluut geen expert in Dreamweaver hoor.
Ben er net aan een week of drie met het progje aan het prutsen en heb nog genoeg te leren.
Ik heb even een screen gemaakt hoe een history pagina er bij mij in DW uitziet m.b.t. de tabellen.
Hieronder een beknopte uitleg daarover;

Ik ben eerst begonnen met het invoegen van een rij, bestaande uit twee kolommen (insert tabels > rows:1, columns:2), dit zijn in de screen nrs 1 en 2.
Vervolgens heb ik de linker een vaste breedte gegeven van 200 pixels en hoogte van 100%, daarna beiden geselecteerd (met je cursor naar de linkerbovenhoek en daar op het kruisje met de pijltjes klikken) en de totale breedte en hoogte op honderd procent gezet.
Hierna heb ik in de linkertabel insert tabel > rows 10, columns 1, ingevoegd.
Uiteraard heb ik dit geheel op centeren gezet in de eigenschappen van de linkertabel.
Door nu een beetje te experimenteren met de hoogtes van de 10 ingevoegde cellen, ben ik net zolang doorgaan totdat de marges tussen de knoppen naar m'n zin waren.
Nummers 4 en 5 zullen je nu ook wel duidelijk zijn denk ik.

attachment.php

Ps: Dit is de pagina in het echt; http://www.intadbelgium.com/historygallery-page3.htm

Bijlagen

• tabellen-voorbeeld.jpg
    tabellen-voorbeeld.jpg
    27,8 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
Opzich is het gelukt. Ik heb even snel een nieuwe index.html pagina gemaakt. En ik ga nu op m'n gemaak beginnen met alles in tabellen zetten.

Ik maak alles thuis en als ik het hele zaakje dan upload en op mijn werk de site bekijk dan is het geheel toch niet schermvullend en thuis wel.

Zou het verschil niet hierin kunnen zitten: boven de properties bar staat de scherm groote aangegeven (en de tijd dit nodig is om de pagina te laden) Thuis staat daar 803 x 4.. en op de computer op het werk staat 798 * 473

Moet dat niet hetzelfde zijn ?

Jacco

Het is gelukt. Ik had de breedte en de hoogte niet op 100% staan (stom stom).

OK ;)
Misschien nog een andere handige tip indien je 'm nog niet gebruikt;
Maak altijd van de laatst goed werkende site een backup.
Verander je hierna het 1 en ander schrijf dan de backup pas over als je 'm ook online hebt getest.
Het komt (ook bij mij) vaak genoeg voor dat een site vanaf je pc het goed doet, maar nadat je hem upload toch het 1 en ander niet goed werkt.
Zo heb je indien er wat fout gaat altijd een backup achter de hand van een goedwerkende versie.
Gisteren ging het ff niet goed met me (waarschijnlijk een buikgriepje) en lag ik al om 17:00 u op m'n nest, begin nu langzaam maar zeker weer in het land der levenden terug te komen, vandaar de nogal late reactie.

Ja, daar was ik sinds kort ook mee begonnen.

Kun je af en toe nog eens terug.

Jacco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan