Kan geen 2 computers op 1 switch met internet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nightshade

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Ik woon sinds een weekje in een appartement in A'dam en we hebben UPC kabelinternet aangeschaft. We hebben een modem erbij gekregen (Merk: Arris). Maar we willen dus 2 computers op internet aansluiten.

Dus kochten we een switch in de veronderstelling dat we dan het internet over onze PC's konden verdelen. Merk van de switch is Icidu. (15 euro)

Maar we hebben van alles geprobeerd en het lukt nooit om op beide computers internet te hebben. Degene die het eerst opstart heeft internet en de ander niet.

Die krijgt dan de melding "Beperkte netwerk mogelijkheden".

Dus we kregen een beetje het idee dat het niet kan met een switch.
Dus ging ik vandaag een router kopen (ik had geen idee wat het verschil tussen een hub/switch/router is maja)

Maar in de winkel zei de verkoper dat het met een switch gewoon zou moeten lukken..

Hoe zit het nou? Kan het met een switch of niet? Wat is het verschil tussen switch/hub/router?

Ik heb wel op internet gezocht maar ze zeggen overal wat anders.

Opzet van ons netwerk is:
Hoofdaansluiting in meterkast -> splitter (tv/internet) -> modem -> switch -> 2 computers

Je hebt daar inderdaad een router voor nodig. Het verschil tussen een router en een switch is dat een router in staat is om twee netwerken met elkaar te kunnen verbinden (in dit geval het internet en jouw thuisnetwerk). Een switch stelt je in staat om een netwerk uit te breiden.

Omdat je provider maar 1 computer achter een modem toestaat kan je wel je netwerk vergroten, maar zal er altijd maar 1 verbinding hebben. Je hebt dan dus een router nodig om meerdere computers het internet op te kunnen laten gaan.

Overigens zit er in een huis-tuin-en-keuken router een switch ingebouwd om meerdere pc's (meestal 4) aan te kunnen sluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan