kan geen accenten toevoegen

• Onderwerp starter Onderwerp starter LWM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Ik heb voor mijn dochter een gebruikte Lenovo X61 met Windows7 en Office 2010 gekocht. Omdat het een Engels qwerty toetsenbord is zitten vier karakters op een andere plek en dat is opgelost met stickertjes. Maar nu blijkt het onmogelijk om accenten op een karakter te plaatsen zoals é ë en dergelijke. Ik doe dat door eerst tekentje ' of " in te tikken daarna de e. Bij haar krijg je dan 'e en "e. Ik vind hetzelfde probleem op internet, maar geen oplossing. We hebben nog zo'n Lenovo in huis met XP en Office 2003 en daar werkt het wel goed.

Probeer eens de toetsencombinatie [control] + [shift]. Als je een Nederlandse versie hebt van Windows zou het gelijk moeten werken.

Dank voor je ractie, maar Control-shift maakt geen verschil. Ik heb ook gekeken bij het keyboard icoontje. Daarvoor staat EN en hij staat ingesteld als: 'ENGELS (Verenigde Staten)'. Precies zo geschreven. De andere optie is 'NEDERLANDS'.
Op de andere laptop met XP staat NL en die is volgens de tekst ingesteld als 'Verenigde Staten (Internationaal)' en ik vraag me af of dat hetzelfde is.

Das niet hetzelfde dus moet je internationaal nemen...... het lijkt er wel op ... maar das niet hetzelfde....

Ik heb eerst maar eens EN op NL gezet en het lijkt daarna goed te werken met é en ë . We kijken even aan of er dan verder geen rare dingen gebeuren.

Het werkt goed, maar na iedere computer-opstart staat er weer EN en moet je het opnieuw op NL instellen. Zit er ergens nog een instelling die je moet wijzigen?

Als je eenmaal NL ingesteld hebt ... dan verwijder je de EN instelling... dan kan ie ook niet meer terugspringen....

Dat verwijderen van EN lukt me niet (er op gaan staan en del). Nu is ook het toetsenbord-icoontje in de werkbalk onderaan weg. Na het aanklikken van dat icoontje verscheen er bovenin het scherm 'NL Verenigde staten (Internationaal)'. Na dat wegklikken is ook het icoontje in de werkbalk onderin verdwenen. Geen idee hoe ik het weer terug krijg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan