Kan geen accu vinden Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mitchelhal

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2010
Berichten
216
Geachte lezer,

Sinds kort krijg ik op mijn Acer Aspire 8930G de melding rechts onderin "Kan geen accu vinden".
Er staat ook een rood kruis doorheen.
Wat vaag is, omdat er een splinternieuwe accu inzit.
Het is een originele accu. Ik heb nu Windows 7 Home Premium 64-bits.

Nadat ik hem had geüpgraded naar Windows 8 was het probleem er nog. Toen besloot ik weer terug te gaan naar Windows 7
en waarschijnlijk raadt u het al. Kan geen accu vinden.
Ik heb de BIOS al geüpdatet maar dat werkte niet. De accu word wel gevonden in Apparaatbeheer.
De laptop werkt ook alleen maar aan het netstroom. Haal ik de stekker eruit. Dan valt de laptop meteen uit.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn en hoe is dit op te lossen?

Met vriendelijke groet,
MitchelHal
 
Hallo

"Het is een originele accu"

Gewoon garantie claimen op de batterijpack ...

"Er staat ook een rood kruis doorheen."

Blijkbaar kan de laptop niet communiceren met de batterij , en is uit veiligheidsoverwegingen de batterij uitgeschakeld (ontploffingsgevaar)

Mocht je natuurlijk langdurig verder hebben gewerkt met de originele defekte/ingeplugde batterij , kan het laadcircuit uiteraard beschadigd zijn , ondanks het feit dat deze zeer robuust zijn gemaakt...

Waarom je een b.i.o.s. update hebt gedaan , is mij een raadsel .

Peter
 
Ik had de accu al teruggestuurd en heb van Acer zelf een originele gekregen maar dit werkt ook niet.
Ik heb een BIOS update gedaan omdat dit werd aangeraden door Acer zelf.
 
Hallo

Plug eens een paar keer de batterij in/uit de laptop ...

Misschien is er 1 van de kontaktjes vervuild , die door de schurende werking v/h in/uitpluggen terug zuiver wordt ...???

Met uitgeschakelde laptop , zou de laptop de ingeplugde batterij na enkele ??? (seconden) dienen op te laden (indikatieled)

Mocht dit allemaal niet lukken .... probeer deze batterij op te laden in een andere laptop (kennissen???)

Indien je deze volle batterij dan in uw laptop plugd , dient deze uiteraard op deze batterij te werken ...

Als zelfs dit niet werkt , is er iets defekt aan de laptop (laadcircuit??? s.m.d. zekering op de printplaat ???)

Veel meer info kan ik u vanop afstand niet geven .

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan