Kan geen Back-up maken met windows vista Back-up centrum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zoslimbenikniet

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jun 2011
Hallo,

5 dagen geleden wilde ik graag een backup maken van mijn laptop, omdat hij al best oud is en ik wil mijn bestanden niet kwijt. Ik heb een externe hdd leeggemaakt voor een backup (320 gb, genoeg ruimte, want ik heb een 250 gb hdd in mijn laptop). De backup wilde in gewoon met windows back-upcentrum maken, maar ik kan op een één of andere manier onder het kopje ''backup van bestanden maken'' nergens op klikken ( foto hieronder).

Alsjeblieft help me met mijn probleem.
(ps ik heb windows vista 32-bits)

Backup probleem.jpg

Bij deze een link van Allways sync.
Een (freeware) progamma die jou het leven een stuk eenvoudiger maakt.
Installeren, HDD aansluiten en je kunt de mappen ( bovenin het menu ) laten synchroniseren wat je wilt.

http://allwaysync.com/download.html

Heel erg bedankt voor je reactie, ik ga dit programma zeker proberen. Maar werken hierbij de programma`s in programfiles nog en de snelkoppelingen.
Na deze hulpzame reactie zou ik toch graag nog backupcentrum repareren, graag hulp hierbij

Bedankt!!!

Geen enkel probleem.

Je tweede vraag, pak je vista installatieschijf, kies voor installeren en bij het tweede of derde menu krijg je de optie "repareren"
Normaliter moet dit werken.
Dus opstarten van je installatieschijf.

Laatst bewerkt:
Ga ik proberen, kijken of ik die dvdtjes uit het stof kan halen. Ik weet zeker dat ik ze heb.
Bedankt.
Er volgt meer info

Ik heb mijn dvd`s opgezocht, wilde het gaan doen, maar volgensmij wordt je systeem weer helemaal er opnieuw opgezet, dit betekend dat ik alles kwijt ben, klopt dit, ik had namelijk nog nooit eerder een backup gemaakt, dus dit is een groot probleem, kan iemand helpen? Het makkelijkst is gewoon dan windows backupcentrum gefixt wordt.
Bedankt!

Dan heb je dus een set recover dvd's, niet een kale Vista dvd begrijp ik.
Al eens met systeemherstel geprobeerd ?

Anders maak je toch een fatsoenlijke backup (sowieso) eerst en een lekkere frisse installatie.
Je merkt wel dat hij dan ook gelijk een stuk fijner (lees sneller) werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan