kan geen bericht versturen naar een groep

Status
Niet open voor verdere reacties.

runiek

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 dec 2010
Ik probeer een mail te versturen naar een catogorie. deze krijg ik niet verstuurd. mailtjes naar een enkel persoon lukt wel. de fout melding die ik erbij krijg is de volgende:

Het bericht kan niet worden verzonden. De instellingen voor de server voor uitgaande e-mail [SMTP] moeten mogelijk worden geconfigureerd. Neem contact op met de e-mailprovider voor de serverinstellingen voor blabla@blabla.com.

Onderwerp 'Uittredens komend weekend.'
Serverfout: 550
Reactie van server: 550 unknown user
Server: blabla.com'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC79
Protocol: SMTP
Poort: 26
Beveiligd(SSL): Nee

wat nu?

Je geeft heel veel informatie maar welke provider heb je?
Al geprobeerd een test email naar jezelf te versturen via de webmail van je provider?

Sorry,

Provider tele2. en ik kan wel losse mailtjes versturen naar 1 persoon, alleen naar een groep lukt het niet

Met outlook?
Probeer eens een mailtje te versturen naar 2 personen. misschien dat het aan 1 persoon in je mailingsgroep ligt.

Lijkt mij eerlijk gezegd dat het probleem 'm erin zit dat de mailserver je mail als spam beschouwd (zie ook dat er een 550 melding terugkomt, die normaal gesproken erop duidt dat de ontvangende mailserver het als spam beschouwd).

Er worden normaal gesproken grenzen gezet op het aantal geadresseerden dat je tegelijk kunt aangeven per mail (meestal is die grens 50, maar 20 heb ik ook wel eens ergens gezien). Ik denk dus dat het aantal geadresseerden niet wordt geaccepteerd door de mailserver. In dat geval zul je dus de mail maar telkens naar 20 (of 50) van jouw lijst kunnen versturen, tegelijkertijd.

Succes,

Tijs.

Ik vraag me af of het een groep is uit je adresboek of bijv. uit een Word of Excel bestand want dat laatste had ik ook en dat komt omdat Live Mail er niet automatisch ; tussenzet. Outlook Express deed dat wel dus dat is ook weer een tekortkoming van Windows Live Mail tov. bijv. Outlook Express of Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan