Kan geen bestanden van mijn PC uploaden in Browsers

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Heb een onverklaarbaar en zeer vervelend probleem, in Edge en in Chrome.
Ik ben bezig routes te maken voor mijn GPS, via 2 Internet programma’s. Normaal kan je daar bestanden (GPX) vanuit de PC in uploaden.
Maar sinds vanmiddag gaat dat niet meer. Een klik op de opdrachtknop resulteert enkel in een geluidje, het dialoogvenster krijg ik niet dicht, de browser zelf evenmin (enkel via Taakbeheer).
Als test probeer ik in Facebook een bestand in te voegen, ook dat blokkeert, de opdrachtknop geeft enkel het systeemgeluid.
Ik kan in de browser ook geen nieuw tabblad openen of maken, en geen enkele knop gebruiken.
Wat is hier aan de hand en wat kan ik doen? Laptop herstarten helpt niet, McAfee meldt dat alles OK is.

Dus de problemen met de browser zijn afzonderlijk, dat wil zeggen: zonder apparaat aangesloten en zonder poging bestanden te uploaden werkt de browser ook niet. Probeer de computer helemaal opnieuw op te starten, zonder slaapstand of "snel opstarten." Slaapstand uitschakelen kan je doen met de opdracht powercfg -h off. powercfg -h on om weer in te schakelen.

Kijk vervolgens bij drivers in apparaatbeheer of deze uitgeklapt geen uitroepteken in het kleine pictogram hebben.

Open de browser of een tabblad in veilige modus, bij Chrome zie je in het menu Incognitovenster staan. Zo navigeer je zonder add-ons of extensies.

Wees ingelogd op de computer met volledige rechten.

Doe een schijfcontrole via verkenner en het contextmenu van de C schijf. Repareer alleen het bestandsysteem. Windows heeft ook een ingebouwd geheugencontroleprogramma.

Misschien zit een knop op het toetsenbord of van de muis vast. In geval van de muis kan je het toetsenbord misschien gebruiken.

Probleem opgelost?

Bedankt voor de reacties, heb ze pas zojuist gelezen.

Ik heb eerder in Edge via de Instellingen-Privacy zoeken en services de Browsergegevens gewist, en een disk cleanup uitgevoerd. Dit na het bekijken van video onderaan . Heb nog niet alle stappen uitgevoerd, maar nu werkt het weer.
Fix Files Won't Upload To Any Web Page or Email As Attachment on Chrome or Microsoft Edge - YouTube

Die stappen zijn de integriteit scans die Aar adviseerde. Als fsc /scannow opdracht fouten aantreft dan wordt de Windows Setup gevraagd om in te steken.

Dit is die video over de tijdelijke internetbestanden: https://youtu.be/6HD2nZyQUKg

Het gaat gelukkig nu wel goed. Ga zeker ook na of de harde schijf niet vol geweest kan zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan